marți, 13 octombrie 2009

LASAGNA CU 3 FELURI DE BRANZA SI SPANAC

Reteta am gasit-o in caietul meu de retete; a fost preluata de pe internet, de pe un site de limba engleza, unitatile de masura fiind cele din sistemul anglo-saxon. La vremea cand am copiat-o nu m-am gandit ca o voi publica pe blogul meu ( ce bine suna) si nu am notat de la cine este. Am adaptat-o pe alocuri, folosind ingrediente autohtone, mai putin parmezanul, dar si acesta este fabricat la noi.
Ingrediente:

- 100 g branza Moeciu
- 100 g crema de branza Focsani
- 150 g parmezan pentru compozitie
- 400 g carne de vita tocata
- 300 g carnati putin afumati
- 500 g spanac
- 2 oua
- 1 ceapa
- 1 morcov
- 2 catei de usturoi
- 3 linguri ulei de masline
- 250 ml suc de rosii
- 1 lingurita busuioc
- 1 lingurita oregano
- 1/2 lingurita piper
- sare
- 15 foi pentru lasagna (depinde de care folositi, au marimi diferite)

Morcovul se curata si se rade pe razatoarea mica iar ceapa si usturoiul curatate se taie marunt. Se pun in tigaie in ulei la calit.

Dupa 2 - 3 minute se adauga carnatul taiat feliute, se lasa putin sa se prajeasca apoi se adauga carnea tocata. Se condimenteaza cu piper, se pune busuiocul si oregano si se lasa sa fiarba in suc propriu aproximativ 5 minute pentru a se dezvolta aromele. Carnea de vita necesita o fierbere putin mai indelungata asa ca am adaugat o ceasca mica de apa fierbinte, am acoperit tigaia si am lasat la fiert compozitia, amestecand din cand in cand, aproximativ 15 minute. La sfarsit am pus sucul de rosii, putina sare si i-am mai dat cateva clocote.
Intre timp am preparat combinatia de branzeturi ( branza Moeciu se da pe razatoarea cu gauri mici, crema Focsani se zdrobeste cu furculita si parmezanul gata zazuit), amestecand cele trei feluri de branza cu ouale si sare dupa gust .
Pentru compozitie am folosit 100 g parmezan.

Amestecati bine compozitia de branzeturi apoi adaugati spanacul tocat. Eu am folosit spanac congelat pe care l-am lasat la scurs de seara pana dimineata...(se poate si mai putin).

Intr-o oala mare umpluta pe jumatate cu apa sarata am fiert aproximativ cate 7 minute fiecare foaie pentru lasagna. Intr-o tava am pus putin din amestecul de carne, am acoperit cu foi de lasagna puse una langa alta, am pus amestec din carne, apoi amestec de branzeturi si spanac.

Am continuat cu straturile de foi lasagna, carne, branzeturi pana ce s-au terminat toate.
Mi-au iesit 5 straturi. Peste ultima foaie am pus parmezanul ramas .

Am acoperit tava cu folie de aluminiu si am dat tava la cuptor pentru 40 de minute.

4 comentarii:

Jack T spunea...

Hi Nana,

foarte feine Combination. Pe mine m-a convins total.
Si super aspectoasä. Compliment

salutäri Jacob

adriana gherman spunea...

Buna Jacob,
multumesc, orice compliment venit din partea ta ma onoreaza.
Salutari si tie!

Retete de slabit spunea...

Foarte frumos, felicitari, de unde ai invatat sa faci Lasagna? :)

adriana gherman spunea...

Mersi!
Nu este greu de preparat lasagna, foile se gasesc de cumparat, iar umplutura o poti face cu ce vrei. Mai sunt si atatea situri de pe care te poti inspira.
Pentru aceasata varianta de lasagna, asa cum am precizat in introducere, m-am inspirat de pe un blog culinar, dar din pacate nu am notat la vremea respectiva numele acestuia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...