luni, 7 martie 2011

PRAJITURA CU CREMA DE PORTOCALE


O prăjitură pentru toate mamele şi femeile din lume ! La mulţi ani de 8 Martie!
Ingrediente pentru blat:
- 8 ouă
- 200 g zahăr
- 150 g făină
- 30 g cacao
- 60 ml ulei
- 1/2 plic praf de copt Dr. Otker
Ingrediente pentru cremă:
- 2 plicuri praf pentru budincă cu aromă de frişcă
- 100 g zahăr
- 500 ml lapte
- 200 g unt
- zeama de la o portocală
- zeama de la 1/2 lămâie
Ingrediente pentru sirop:
- 300 ml apă
- 150 g zahăr
- esenţă de rom
Se separă albuşurile de gălbenuşuri. Albuşurile se bat spumă. Se adaugă zahărul şi se bate spuma în continuare până se întăreşte. Se adaugă gălbenuşurile unul câte unul,
uleiul în fir subţire şi cacaua amestecată cu făina şi praful de copt.
Compoziţia se pune în tava tapetată cu ulei şi făină şi se dă la cuptor 20 minute, la foc mijlociu. Pentru cremă se pune laptele într-o crăticioară pe foc, se adaugă zahărul ; praful de budincă se amestecă cu câteva linguri de lapte rece şi se toarnă peste laptele care este pe punctul de fierbere. Se amestecă continuu pentru a nu se face cocoloaşe, se adaugă zeama de portocale şi cea de lămâie. Se ia de pe foc şi se pune la rece.
Crema de budincă răcită se adaugă treptat la untul frecat spumă .
Blatul rece se taie în două şi se însiropează fiecare foaie cu siropul preparat din apă şi zahăr fiert 5 minute şi apoi răcit. Jumătate din crema obţinută se repartizează pe primul blat.
Am pus prăjitura în frigider pentru o oră, apoi am porţionat-o şi am pus restul cremei în cornet şi am ornat fiecare pătrat.
Deasupra am presărat ciocolată tăiată.

Este prima prăjitură la care am folosit poraful de budincă pentru cremă. S-a dovedit a fi o încercare delicioasă.

11 comentarii:

Alexandrina spunea...

La multi ani, o primavara frumoasa!

Liana10 spunea...

O prajitura delicioasa si foarte aspectuoasa! Un 8 Martie fericit, La multi ani!

torturile Sandei spunea...

Arata minunat si cred ca este delicioasa !
La multi ani !

Cristina spunea...

Foarte apetisanta prajitura.

Craita spunea...

Iti doresc sa ai parte de o primavara cat mai frumoasa si mai gustoasa!La multi ani!

adriana gherman spunea...

Vă doresc numi bine, o primăvară frumoasă, o vară călduroasă, un an bun şi multă multă iubire. Vă pup şi vă îmbrăţişez cu drag!

Bucataras spunea...

La multi ani, tot ce-ti doresti, Adriana!

adriana gherman spunea...

Mulţumesc Bucătăraş.

Nicoleta spunea...

Arata foarte bine ,am sa il incerc si eu si sper sa iese tot la fel de bun.O zi buna .

adriana gherman spunea...

Numai bine Nicoleta!

fotograf nunti ema spunea...

yam ,yam vreau si eu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...