vineri, 13 noiembrie 2009

CLATITE LA CUPTOR

Azi am preparat delicioasele clatite vieneze la cuptor Topfenpalatschinken.
Ingrediente:
- 150 g faina
- 150 ml lapte
- 150 ml apa minerala
- 2 oua
- sare
- 300 g branza de vaci
- 4 galbenusuri
- 3 linguri de zahar
- 1 lingurita coaja rasa de lamaie
- 2 lingurita suc de lamaie
- 200 ml smantana dulce
- ulei
- dulceata de prune
Pentru inceput se prepara aluatul pentru clatite. Intr-un castron se bat ouale cu sare, apoi se pune faina; se adauga treptat laptele si apa minerala. Aluatul rezultat se va lasa sa se odihneasca pentru 30 minute.
Se amesteca branza de vaci cu 2 galbenusuri, 2 linguri de zahar, coaja si sucul de lamaie. Se coc clatitele, pe rand, intr-o tigaie unsa cu cate o jumatate de lingurita de ulei. Vor rezulta 9 clatite.
Fiecare clatita se unge cu cate o lingurita de dulceata de prune si 2 lingurite de crema de branza.

Se impatura fiecare clatita in patru si se aseaza intr-o forma de copt unsa cu unt si tapetata cu putin zahar;
tava se baga in cuptorul incins, unde se lasa aproximativ 10 minute. Smantana dulce se amesteca cu 2 galbenusuri si 1 lingura de zahar si se toarna peste clatite.
Se da iar tava la cuptor pentru inca 15 minute. Pentru servire se pudreaza cu zahar.
Nu degeaba se spune ca in Viena totul e delicios!

4 comentarii:

diamond spunea...

mvai ce-mi faci tu mie la ora asta! o singura data am papat asa ceva, si vreau sa repet!:D

Mariana spunea...

Of,ce bune trebuie sa fie,am vrut sa fur vasul cu clatite,dar mi-am amintit ca mama zicea ca nu e frumos sa furi!!!
Vasul si el fain,rezistent la cuptor???
Weekend placut Ady!

adriana gherman spunea...

Adriana draga, o portie mica nu face rau nimanui. Eu as fi mancat trei, dar n-am abtinut eroic. Dupa ce le-am gustat si eu mi-am promis ca o sa mai repet reteta.

adriana gherman spunea...

Weekend placut si tie Mariana! Eu totusi iti dau voie sa furi....reteta.
Da, vasul este termorezistent, la fel ca vasele din sticla tip jena .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...