miercuri, 16 decembrie 2009

DELICII CU MIERE


Ingrediente foi :
- 1 ou
- 150 g zahar
- 50 g unt
- 2 linguri miere (60 g)
- 2 linguri lapte
- 3/4 lingurita bicarbonat
- 400 (450) g faina
Ingrediente crema :
- 170 g unt
- 200 g zahar pudra
- 50 g amidon
- 275 ml lapte
separat : 3 linguri magiun de prune
Intr-un castron se pun oul, untul, zaharul, mierea, laptele si bicarbonatul.
Se amesteca de cateva ori apoi se transfera castronul pe bain-marie , unde se amesteca pana ce compozitia se ingroasa si devine ca o smantana. Peste compozitia calda se pune faina, amestecand continuu.
Se ia compozitia de pe aburi si se framanta cu mana, pana ce va rezulta un aluat consistent .
Se imparte aluatul in patru portii.
Din fiecare portie se va intinde (pe blatul uns cu ulei), cate o foaie care se va coace pe dosul unei tavi unse bine si tapetate cu faina . Pentru coptul foilor nu este necesar mai mult de 5 minute pentru fiecare foaie.
In timpul in care s-au copt foile am preparat crema.
Amidonul se amesteca cu 100 ml lapte. Se pune peste restul de 200 ml lapte care fierbe, se lasa 3-4 minute, pana se ingroasa crema. Se da la rece.
Separat se freaca untul cu zaharul pudra pana ce devine cremos.
Dupa racirea cremei de amidon se adauga la unt, amestecand cu mixerul la viteza maxima pana ce va rezulta o crema fina .
Se intinde jumatate din crema pe prima foaie, se pune foaia a doua, se unge cu magiunul de prune (am folosit magiun pentru ca este mai acrisor ), se pune foaia a treia, se pune restul de crema si apoi ultima foaie.
Se taie marginile prajiturii,
apoi se taie prajitura Fiecare bucata de prajitura am "imbracat-o" cu fondant din marshmallow, a carei reteta v-am prezentat-o aici. Am format bilute din fondant,
am intins cate un disc din fondant, cu care, cu atentie, am imbracat fiecare bucata de prajitura, taind surplusul de fondant de pe margini.

8 comentarii:

diamond spunea...

uau, ce bine poa' sa arate! mmm! :D

Narnia spunea...

Foarte fain arata, Adi. Si cred ca sunt si foarte bune ( mie imi place tot ce e cu miere :)) ).

CamiWitt spunea...

Delicio..delicios.. Te asteapta un premiu la mine! Sarbatori fericite! Cami

adriana gherman spunea...

Adriana a fost prima data cand am facut asa ceva. Sunt destul de multumita si eu de rezultate, dar este loc pentru mai bine...la urmatoarea reteta. Sfarsit de saptamana placut!

adriana gherman spunea...

Narnia si eu sunt fan prajituri cu miere. Multumesc , weekend placut.

adriana gherman spunea...

Cami multumesc pentru premiu si urari. Craciun fericit!

Sarea in bucate spunea...

DACA ITI FACE PLACERE , TI-AM OFERIT UN PREMIU LA MINE PE BLOG!

adriana gherman spunea...

Just me, premiul tau imi face mare placere. Sarbatori fericite !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...