duminică, 20 decembrie 2009

ALBINUTE PE CIOCOLATA

Aceasta este o prajitura by Nigella Lawson, numai buna de servit in dimineata de Craciun, langa cafea sau pentru musafirii de dupa amiaza.
Ingrediente pentru blat:
- 116 g ciocolata
- 250 g zahar brun
- 230 g unt moale
- 130 g miere
- 2 oua
- 162 g faina
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu
- 1 lingura cu varf cacao
- 250 ml apa clocotita
Ingrediente pentru glazura:
- 60 ml apa
- 170 g miere
- 175 g ciocolata
- 70 g zahar pudra
Pentru albine:
- martipan galben
- fulgi de migdale
Toate ingredientele vor fi scoase din frigider cu citeva ore inainte de a incepe prepararea prajiturii ; ciocolata pentru blat se va topi; cuptorul se preincalzeste.
In robotul de bucatarie am amestecat zaharul cu untul,
am adaugat mierea, un ou, o lingura de faina, al doilea ou, inca o lingura de faina,
ciocolata moale, apa clocotita,
restul de faina amestecata cu bicarbonat si cacao (in tot acest timp am lasat robotul in viteza 3)
Aluatul rezultat va fi lichid, se va turna intr-o tava tapetata cu hartie de copt care se da la cuptor.
Prajitura am lasat-o in cuptor o ora.
In reteta originala scrie ca prajitura se lasa in cuptor 1 1/2 ore, si se verifica stadiul coacerii numai dupa 45 minute si daca aceasta este prea prajita deasupra, dar nu este coapta, se acopera partea de sus cu folie de aluminiu si se verifica tot la 15 minute.
La mine nu a fost cazul sa o las asa mult in cuptor, dupa 1 ora prajitura a fost coapta. Depinde de cuptor; oricum se verifica des cu scobitoarea si cand acesta iese din prajitura curata este gata.
Ciocolata pentru glazura se rade.
Pentru prepararea glazurii se pune intr-o cratita apa si mierea; se pune pe foc, la flacara mica, se adauga zaharul pudra, iar dupa ce acesta s-a dizolvat se ia de pe foc, se adauga ciocolata amestecand energic cateva minute pana rezulta o glazura groasa ca o smantana.
Se toarna glazura de ciocolata peste prajitura, acesta va fi lipicioasa, dar nu va faceti probleme, dupa doua ore pusa la rece aceasta se va intari si va avea un luciu minunat.
Pentru albinute am folosit martipan galben si fulgi de migdale.
Am luat o bucata mica din masa de martipan si am facut un rulou
am taiat ruloul de martipan in bucati de aproximativ 25 mm, am format corpul albinutelor, cu partea din fata usor conica; cu ajutorul unei scobitori am trasat cate trei dungi de glazura de ciocolata pe fiecare iar la sfarsit am atasat cate doua "aripioare" de fulgi de migdale pe fiecare corp de albinuta. Am taiat prajitura ,
si pe fiecare bucata (au fost 14 buc.) am pus cate o albinuta.

3 comentarii:

Unknown spunea...

Ce bine arata, albinutele o minunatie.
Felicitari si Craciun fericit.

diamond spunea...

Ce frumos, ce frumos, si apetisant!

te pup, Sarbatori Fericite

Falina spunea...

Foarte frumoase si delicioase cred...
Vroiam sa te intreb, unde se cumpara marzipan??? imi place tare blogul tau. Felicitari.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...