duminică, 9 ianuarie 2011

PRAJITURA CU FOI GLAZURATE CU ZAHAR ARS

Inainte de Sărbători, în căutare de noi reţete pentru prăjituri, am văzut pe pagina "Bucătăreselor vesele" prăjitura "Vienetta". Mi-a atras atenţia, arăta tare bine, cu multă cremă, zahăr ars, mmmmmmm mi-am zis că sigur papilele mele gustative vor fi în culmea fericirii, şi chiar dacă alor mei, şi nu numai lor, le plac prăjiturile cu ciocolată hai să o încerc.
Nu am respectat întocmai reţeta lor având o tavă mai mică pentru copt foi.
Pentru preparare a foilor am folosit:
- 5 ouă
- 5 linguri de apă rece
- 100 g zahăr
- 75 g nucă măcinată
- 80 g făină
- 1/2 plic praf de copt
Am bătur bine albuşurile spumă, am adăugat apa rece, zahărul, continuînd să bat albuşurile cu mixerul la viteză maximă încă 1 minut. Am adăugat la final făina amestecată cu praful de copt şi cu nuca, amestecînd compoziţia uşor, numai prin răsturnare, cu o lingură.
Din această compoziţie am copt, pe rând, trei foi pe dosul tăvii tapetate cu hârtie de copt unsă cu puţin unt.
Pentru cremă am folosit:
- 3 gălbenuşuri
- 400 ml lapte
- 150 g zahăr
- 200 g unt
- 70 g făină
250 ml lapte l-am pus la fiert împreună cu zahărul
Gălbenuşurile le-am amestecat cu laptele rămas, am pus peste ele făina amestecând cu un tel pentru a elimina cocoloaşele formate,
iar cînd laptele dă în fiert am turnat compoziţia de gălbenuşuri şi am lăsat să fiarbă până se îngroaşă. Se pun la rece. Fiind înainte de Crăciun când temperaturile erau mult sub O grade, a fost suficientă o oră de stat afară.
După răcire am adăugat un unt şi am mixat câteva minute, devenind o cremă spumoasă şi fină.
Din 200 g zahăr tos am am preparat un caramel pe care l-am întins fierbinte pe două foi. Jumătate din cremă am întins-o pe prima foaie caramelizată, am acoperit cu a doua foaie, am pus restul de cremă apoi ultima foaie.
Peste prîjitură am întins albuşurile rămase de la cele trei ouă, bătute cu 150 g zahăr.
Nu vă recomand să folosiţi albuşurile pentru nota finală a prăjiturii, acestea dovedindu - se a fi aspectuoase în primele 5 - 6 ore, după care, încet, încet, parcă s-au topit.
A doua oară când voi prepara această prăjitură, fiindcă sigur o să o mai prepar - este foarte gustoasă, am să folosesc o glazură caramel sau altceva.

9 comentarii:

mirela spunea...

FOARTE BINE ARATA,POATE DACA AI FI BATUT ALBUSELE PE BAIE DE ABUR NU S-AU FI TOPIT,,,,EU ASA LE BAT,SAU DIN ZAHAR FAC UN SIROP GROS FIERT PE FOC SI-L TORN PESTE ALBUSELE SPUMA FIERBINTE SI BATAND IN CONTINUU PANA SE TERMINA SIROPUL.ESTE O PARERE,SPER SA NU TE SUPAR.TE PUP!!

felis spunea...

Cat de bine poate sa arate...

Unknown spunea...

Vai Doamne cat de bine arata! Cred ca sunt delicioase!

adriana gherman spunea...

Mirela ai dreptate. Am făcut şi eu glazură din albuşuri bătute pe baie de aburi, dar acuma fiind în criză de timp (bugetarii lucrează şi în Ajun de Crăciun) m-am grăbit să nu dea colindătorii peste mine şi eu să nu fi terminat prăjiturile. Am să încerc şi varianta cu sirop. Mersi! Weekend plăcut!

adriana gherman spunea...

Felis, mulţumesc mult! Este prima încercare la această prăjitură. Cred că a doua oară o să arate şi mai bine!
Sfârşit de săptămână plăcut!

adriana gherman spunea...

Iulia, pe cât este de arătoasă, pe atât de delicioasă. Chiar mai delicioasă decât arată.

pansy spunea...

buna cred ca e ,am s-o incerc si eu !
mi-am notat parerea mirelei !

adriana gherman spunea...

Pansy , la prăjitura asta cred că o să-i vină rândul iar cît de curând! Un deliciu dulce, dulce!

mikaelacorina spunea...

Cred ca ar merge frisca deasupra.Sau presaram peste albus putina ciocolata rasa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...