duminică, 2 ianuarie 2011

TORT 2011


Bine v-am regăsit! In prag de An Nou vreau să mulţumesc tuturor vizitatorilor şi celor care mi-au făcut urări şi mi-au lăsat mesaje. Vă doresc să aveţi parte de sănătate şi bucurii, iar anul care tocmai a început să fie bogat în împliniri şi plin de succese.
Pentru ziua de Anul Nou am pregătit un tort simplu pentru a cărui preparare m - am inspirat din reţeta Prăjiturii Amandină.
Ingrediente pentru blat:
- 6 ouă
- 200 g zahăr
- 5 linguri de apă rece
- 200 g făină
- 30 g cacao
- 40 ml ulei
- o linguriţă praf de copt
Se separă ouăle; gălbenuşurile se amestecă cu uleiul pînă ce acestea se îngroaşă şi devin o maioneză;
albuşurile se bat spumă tare, se adaugă zahărul şi se mai bat încă 3 - 4 minute; se adaugă gălbenuşurile. Făina se amestecă cu cacao şi praful de copt şi se înglobează uşor în spuma de albuşuri. Compoziţia astfel preparată am pus-o în tava de copt tapetată cu foaie de copt ( este pentru ultima dată când folosesc hârtia de copt la blatul de tort. Marginea tortului mi-a ieşit cu urme vizibile de la hîrtie, adică cu şanţuri, în loc să - mi iasă perfect rotundă, aşa că vă recomand să ungeţi marginile cu unt sau ulei şi apoi să le tapetaţi cu făină, aşa cum făceau mamele şi bunicile noastre) . Am dat blatul la cuptor cca 25 minute.
Ingrediente pentru cremă: - 500 ml lapte
- 3 gălbenuşuri
- 230 g zahăr pudră
- 100 g unt
- 40 g amidon alimentar
- 4 linguri cacao - vişine scurse de zeamă de la un compot de 700 ml Se pun la fiert 400 ml lapte împreună cu zahărul. Intr-un bol se amestecă făina cu amidonul, se toarnă restul de lapte rece, se amestecă şi la urmă se pun gălbenuşurile. Această compoziţie se pune în laptele care fierbe şi se dă în clocot. Se lasă 1 minut pe foc apoi se adaugă cacaoa, continuând fierberea până ce crema s-a îngroşat destul de bine, amestecând energic pentru a nu se lega crema de vas.
Crema se pune la rece pentru câteva ore sau de seara până dimineaţa. După răcire se adaugă 100 g unt şi se mixează la nivelul de viteză al mixerului la maxim pentru a rezulta o cremă spumoasă. La sfârşit se înglobează în cremă vişinele scurse. Blatul de tort se taie, după răcire, pe trei niveluri. Blatul inferior se însiropează cu suc de vişine . Peste primul blat se pune jumătate din cremă, se acoperă cu al doilea blat, se însiropează, se pune restul de cremă, se nivelează uniform şi se acoperă cu al treilea blat. Tortul l-am îmbrăcat cu glazură de ciocolată, pentru care mi-au trebuit: - 220 g ciocolată
- 100 g unt
- 3 linguri ulei
- 1 lingură zahăr pudră
Am pus pe bain-marie ciocolata ruptă bucăţele, untul, uleiul şi zahărul pudră. După ce s-a topit cicolata am mai lăsat glazura la fiert 1 - 2 minute, apoi am pus-o la rece pentru câteva minute, să se răcorească puţin, după care am întins-o uniform peste tort. Glazura aceasta este cea de la Prăjitura Kinder Pingui şi cea folosită la prăjitura Amandina.
Din păcate pot să vă ofer numai o felie virtuală din tortul pregătit.

 

11 comentarii:

Dana2dor spunea...

Delicios tortul!!!!
La multi ani, Nana, un an 2011 plin de impliniri si bucurii iti doresc!
Te pup cu drag!
Dana

Daniela Addario spunea...

La multi ani ! foarte bine arata tortuletul, eu ma inscriu la o feliuta cu artificii, ca de ciocolatos nu mai zic... Un an nou cu bucurii si impliniri !

janet spunea...

Ce frumos ai facut artificiile de pe tort!Arata minunat!Iar felia o si eu nu o laaaas!

mirela spunea...

LA MULTI ANI!!!UN DELICIU!!!!!

felis spunea...

Foarte frumos tortul... buna ideea de ornat gen focuri de artificii pe glazura de ciocolata... Poate o imprumut...la Revelionul urmator

adriana gherman spunea...

Dana, să ai parte de un an bun, cu sănătate şi bucurii! Te pup şi-ţi doresc un sfârşit de săptămână plăcut!

adriana gherman spunea...

Daniela La mulţi ani! Felia de tort (virtuală, până ne vom întâlni la una adevărată) îţi aparţine. Are şi artificii!
Te pup cu drag!

adriana gherman spunea...

Janet am şi pentru tine o felie cu artificii! Un an bun cu sănătate!

adriana gherman spunea...

Multe bucurii în Noul An Mirela!

adriana gherman spunea...

Eşti invitata mea Felis.

Andra spunea...

Incredibil de delicios!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...