luni, 14 februarie 2011

CORONITA GLAZURATA


Iată un desert bun de savurat lângă cafeluţa de dimineaţă: rapid, uşor de preparat, ieftin şi delicios. Acestea sunt recomandările mele la această prăjitură. Reţeta am găsit-o în "Clic - pentru femei" dar i-am adus mici modificări.
Pentru prepararea lui am folosit:
- 5 ouă
- 500 g făină
- 200 g unt
- 200 g zahăr
- 100 ml lapte
- 100 ml smântână
- 1 plic zahăr vanilat
- 1 praf de copt
- esenţă de rom
- un praf de sare
- 100 g nucă zdrobită
- 50 g stafide
Pentru ornare vă trebuie:
- 4 linguri zahăr tos
- 4 linguri smântână dulce
Iar pentru decor :
- 2 linguri nucă tocată
- 2 linguri afine
Se separă ouăle, gălbenuşurile se mixează cu untul moale; albuşurile se bat spumă tare cu sarea. Se adaugă zahărul şi se bate până se topeşte.
Se adaugă treptat laptele, smântâna, esenţa de rom, zahărul vanilat şi se omogenizează.
Se încorporează albuşurile în crema de gălbenuşuri apoi, încet, făina amestecată cu praful de copt şi la urmă nuca zdrobită şi stafidele. Aluatul se toarnă în forma de chec unsă şi tapetată cu unt şi făină şi se dă la cuptor pentru 40 - 45 minute.
Se scoate din cuptor, se răstoarnă pe un platou şi se lasă să se răcească.
Intre timp se prepară glazura caramel. Se pune zahărul într-o crăticioară cu fundul dublu, se adaugă 2 linguri de apă şi se lasă să se caramelizeze, amestecând continuu.
Când este gata se ia de pe foc, se adaugă smântâna şi se amestecă.
Când prăjitura este rece se toarnă glazura peste ea şi se decorează cu afine şi nucă zdrobită.

2 comentarii:

felis spunea...

Arata tare bine coronitza!!... Tot mi-am propus si eu sa fac prajituri in aceasta forma si nu am mai reusit!!..

Unknown spunea...

Ce bine arata! Trebuie sa fie tare delicioasa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...