duminică, 3 ianuarie 2010

PRAJITURA SNIKERS




La multi ani in 2010!
Aceasta prajitura am preparat-o pentru Craciun, dar nu am avut timp sa o postez, la fel ca si celelalte retete pe care le voi posta in zilele urmatoare.


Ingrediente blat:
- 6 albusuri
- 200 g zahar tos
- 200 g nuca macinata
- 3 linguri faina
- 1 plic praf de copt
Ingrediente crema:
- 6 galbenusuri
- 5 linguri zahar
- 200 g nuca prajita si zdrobita
- 8 linguri de zahar tos pentru caramel
- 200 g unt
Glazura de ciocolata alba :
- 200 g ciocolata alba
- 2 linguri de ulei
Glazura de ciocolata:
- 200 g ciocolata cu lapte
- 2 linguri de ulei
- 75 g unt
Albusurile se bat spuma cu 200 g zahar.
Nuca se amesteca cu faina si praful de copt si se adauga la albusurile batute.
Compozitia se pune intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina si se da la cuptor .
Eu am folosit o tava mai mare, cu diametrul de 36/26 si va sfatuiesc si pe voi sa faceti la fel pentru ca blatul sa nu fie prea inalt.
Acuma este momentul sa trecem la prepararea cremei.
8 linguri de zahar se spun intr-o cratita cu fundul dublu si se caramelizeaza. Cand zaharul este topit in intregime se adauga 200 g unt. Galbenusurile se bat cu 5 linguri de zahar,
si se toarna in caramel;
se amesteca pana se dizolva caramelul intarit putin in contact cu galbenusurile reci si va rezulta o compozitie cremoasa.
Se adauga nuca prajita si zdrobita sau taiata marunt, si se continua fierberea cremei, la foc mic, 10 - 12 minute.

Peste blatul rece se intinde  ciocolata alba topita pe bain-marie cu 2 linguri de ulei apoi crema caramel .

Deasupra se prepara o glazura de ciocolata cu lapte, topita pe bain-marie, amestecata cu ulei si unt si lasata la racit la temperatura camerei.

Prajitura se portioneaza, am taiat-o in dreptunghiuri mici, imitand in acest fel ciocolata Snikers, iar peste acestea am turnat glazura de ciocolata.

10 comentarii:

Silvia spunea...

Draga Adi, regret foarte mult ca n-ai postat reteta asta inainte de Craciun! Am facut si eu Snikers, dupa o reteta de pe un blog celebru, si am fost tare dezamagita. De fapt nu aducea de loc cu ciocolata Snikars. Am copt trei foi,... fara caramel si fara nuca, crema ... Cantitatile cred ca sunt la fel, voi verifica, dar modul de preparare diferit, si gustul cu siguranta. O eliminasem din lista mea de favorite, dar acum cu prima ocazie, voi incerca reteta ta. Nu-mi plac esecurile culinare! Si-mi pare rau ca n-am studiat mai multe retete, poate o gaseam pe cea buna. Deci multumesc pentru reteta, si la multi ani!

Silvia spunea...

Iarta-ma, m-am adresat cu Adi iar tu de fapt, semnezi cu Nana ! Sper ca nu te-am suparat!...

adriana gherman spunea...

La multi ani Silvia!
Imi pare rau ca nu am reusit sa postez prajitura, desi am preparat-o de Craciun, fiind la serviciu in fiecare zi inclusiv in 31 dec. Abia mi-a ramas timp sa pregatesc mancare si prajituri si din cand in cand sa fac cate o poza.
Iti recomand prajitura cu incredere ( si dupa parerea mea fiind cea mai apropiata de snikers) iar daca ai nevoie de alte indrumari te ajut cu placere.
PS nu ma supar deloc spunandu-mi Adi. Semnez cu Nana, acesta fiind diminutivul de la Adriana, nume pe care fiica surorii mele nu-l putea pronunta cand era mica si de atunci asa mi-a ramas.

Silvia spunea...

"NANA", e foarte frumos! Cat despre prajitura, mai revin eu cu intrebari, daca am nelamuriri, atunci cand o voi face. Cand ne vine din nou pofta de dulce. Ca dupa sarbatori!... Multumesc si noapte buna!

Nina spunea...

Draga Adi-Nana-Adriana...
Inca o data La Multi Ani pe 2010 si complimente pentru tot ce prepari tu in general cu toata lipsa de timp...
aceasta prajitura o voi incerca si eu definitiv! Arata super! Bravo si merci! :)))

Gabriela Cara spunea...

Nana, la muuulti ani! Mmmm... ce bine arata snikers-ul facut de tine. Salvez categoric reteta, baiatul meu este mare fan, iar prajiturica ta se apropie tare mult de ceea ce stim cu totii despre gustul ciocolatei snikers, spre deosebire de o alta reteta care circula de multa vreme, nu numai pe net. Eu nu am facut niciodata dar am mancat de multe ori la mama. Este vorba despre cea cu trei foi si crema untoasa, mi se pare usor gretoasa si tocmai din acest motiv nu am pregatit-o niciodata.
Am sa fac dupa reteta ta.
Multumesc!

adriana gherman spunea...

Nina mersi.

adriana gherman spunea...

Gabi cred că această prăji se apropie cel mai mult de ciocolata Snikers, datorită caramelului. şi nouă ne place foarte mult.

adriana gherman spunea...

Marcela, mii de scuze. nu -mi explic cum s-a pierdut comentariul tau. Eram la serviciu cand l-am citit, si cred eu ca l-am publicat, dar cand am ajuns acasa nu mai era.
Ma bucur tare mult ca ai pregatit prajitura si ti-a placut.

Anonim spunea...

Hello my family member! I want to say that this article is amazing, nice written and include approximately all important infos.
I'd like to peer extra posts like this .

my web-site ... games for girls to play

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...