luni, 8 iunie 2009

TORT DE CAPSUNI CU CREMA DE BRANZA


E vremea capsunilor. Inca pietele sunt pline de fructele rosii, aromate si atat de visate de noi toti.
Am zis sa mai incerc noi retete cu aceste fructe minunate.
Ingredinete pentru blat:
- 2 oua
- 2 linguri de faina
- 2 linguri de zahar
- 1/2 plic praf de copt
- 1 plic zahar vaniliat
Ingredinete pentru crema:
- 650 g capsuni
- 1 plic de gelatina alba
- 60 g zahar
- 1 plc zahar vaniliat
- 200 g branza fina de vaci
- 200 g smantana dulce
- 100 ml lapte
- 200 g frisca
- 100 g gem de capsuni
- 1 plic Tort Gelee rosu
Am preparat blatul de tort. Cele doua oua le-am separat, am batut albusurile cu zaharul, apoi am adaugat faina, treptat, amestecata cu praful de copt. Am pus compozitia intr-o tava de tort cu diametrul de 24 cm si am dat la cuptor, pentru aproximativ 20 - 25 minute.
In timp ce blatul era la copt am pus la inmuiat gelatina. Intr-un vas am pus la incalzit zaharul cu lapte si zaharul vaniliat, pana ce s-a topit zaharul. Am luat vasul de pe foc si am pus inauntru gelatina.
Branza de vaci cu smantana si putin zahar le-am amestecat impreuna,

separat am facut un piure din 100 g capsuni, pe care l-am adaugat la crema de branza, si toate le-am pus in crema de lapte cu vanilia si gelatina, am omogenizat-o bine si am dat-o la frigider.
Restul de capsuni i-am taiat marunt.
Cand compozitia a inceput sa se intareasca am inglobat jumatate din frisca batuta, apoi capsunii taiati marunt.
Am inceput asamblarea tortului astfel: Peste blatul copt si racit am uns gemul de capsuni; blatul l-am transferat in forma de tort in care l-am copt, tapetata cu folie transparenta, apoi am turnat toata crema si am nivelat. L-am pus iar la frigider sa se intareasca crema.
Am scos tortul din frigider, am indepartat inelul si folia si am ornat cu frisca, capsuni mici intregi si jeleu rosu.
A fost un tort foarte usor si racoritor, numai bun pentru zilele acestea calduroase.

10 comentarii:

diana spunea...

Bravo! Cred ca a fost delicios.

diamond spunea...

ce bine poate sa arate... ma topesc! :D

Carmen spunea...

Ce bine arata,dar mai ales ce bun,si ce aromat... cu capsuni "adevarate" ...!

Ala Oancea spunea...

Minunat ! Iti ofer in schimbul unei feliute un premiu de creativiate. Treci pe la mine sa-l ridici ;) Sa aduci si felia cu tine ! :)

adriana gherman spunea...

Diana a fost delicios. A fost, ca din pacate s-a terminat foarte repede.

adriana gherman spunea...

Tortul este racoritor, o sa te ajute sa nu te topesti. Te pup.

adriana gherman spunea...

Asa este Carmen draga, capsuni adevarate. Pacat ca aceste bloguri nu au si miros.

adriana gherman spunea...

Ala draga nu pot decat sa-ti multumesc pentru premiu. Cat despre felia de tort, cat fac pina la tine? 4-5 ore? S-ar putea sa reziste.

Dana2dor spunea...

Super atragatoare tarta cu capsiuni! Atat de apetisanta, incat o voi produce si eu in we! Multumesc de reteta!
Si pentru ca meriti, la mine pe blog te asteapta niste premii dragute:)

adriana gherman spunea...

Iti multumesc tare mult Dana ! Ma simt onorata ca te-ai gandit la mine. Te pup!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...