sâmbătă, 25 februarie 2012

PRAJITURA CU NUCA


Vă spuneam în urmă cu ceva timp că am primit pe e-mail o carte virtuală cu "Răsfăţuri culinare" - reţete adunate de Rozalia Crăciunescu. Navigând printre paginile ei am dat peste o reţetă de prăjitură care mi-a adus aminte de copilărie. Am luat caietul vechi de reţete al bunicii şi am găsit aceeaşi reţetă, cu mici modificări referitoare la gramaj.
Prăjitura se prepară cu untură sau cine doreşte poate înlocui untura cu unt.
Foi:
- 150 g untură de porc ( 200 unt)
- 400 g făină
- 100 g zahăr
- 1 ou
- 1 lingură cacao
- 3 linguri smântână
- 1 praf de copt
Umplutură:
- 4 albuşuri
- 250 g nucă măcinată
- 250 g zahăr
- gem de prune sau caise
Glazură:
- 4 gălbenuşuri
- 200 g zahăr pudră
Topping:
- fulgi de ciocolată
In vasul robotului se amestecă untura cu zahărul unde se bat la viteza maximă până se spumează; se adaugă oul, smântâna;
se trece la o viteză mai mică şi se adaugă câte o lingură de făină amestecată în prealabil cu cacao şi praful de copt, Coca rezultată se pune pe planşetă şi se împarte în două.
Se întinde o foaie, care se pune în tava unsă cu puţin unt şi tapetată cu făină; peste ea se întinde gem de prune (în reţeta Rozaliei se punea gem de caise).
Pentru umplutură se bat albuşurile spumă tare, se adaugă zahărul şi la sfârşit, când spuma s-a întărit foarte bine se adaugă nuca măcinată, amestecând uşor cu o lingură .
Umplutura se pune în tavă, peste foaia unsă cu gem, se acoperă cu cealalată foaie şi se dă la copt.
Când este coaptă, peste prăjitura fierbinte, se pune glazura preparată din gălbenuşurile frecate cu zahărul pudră. Glazura trebuie să aibă consistenţa unei smântâni (aşa cum se vede în foto).
Prăjitura fiind fierbinte va întări glazura, aşa că, cu un cuţit lung am întins foarte repede glazura, altfel riscam ca aceasta să se întărească înainte de a fi repartizată uniform .
Am presărat peste glazură ornamente de ciocolată.
După reţeta bunicii trebuia să pun nucă zdrobită, dar mie mi-a ajuns la fix pentru umplutură.



7 comentarii:

diana spunea...

Interesant. O rețetă aparte.

Miha spunea...

Super, super arata prajitura asta!

Timea spunea...

ce bunatate de prajitura...mai ales ca e cu nuca! love it

Irina spunea...

Super prăjitura! Doar ce am executat/mâncat-o :).

adriana gherman spunea...

Să-ţi fie de bine Irina! Mă bucur că ţi-a plăcut .

adriana gherman spunea...

Timea, şi eu ador prăjiturile cu nucă .

adriana gherman spunea...

Diana, Miha mulţumesc mult!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...