vineri, 19 februarie 2010

TOCHITURA


Această mâncare am preparat-o cam de multişor, dar acuma i-a venit rândul să o postez, fiind un fel de mâncare potrivit pentru o zi de sâmbătă.
Imi place să spun că această tochitură este varianta ardelenească, deşi eu nu cred că există o reţetă perfectă, vorba aceea "cate bordeie atâtea obiceie". Dând un "search" pe internet am găsit nenumărate reţete: tochitură moldovenească cu ficat sau fără, cea dobrogeană cu ou sau fără ou, ardelenească cu cârnat sau fără cârnat, aşa că am făcut cum am considerat eu şi cu ce am avut prin casă. Ingredientele le-am pus "după ochi".
Ingrediente:
- pulpă de porc
- ficat de pasăre
- ciuperci
- cârnat de porc afumat
- brânză de burduf
- o lingură untură de porc
- câţiva căţei de usturoi
- cimbru
-sare
- piper
- boia
- făină de mălai
- câte un ou pentru fiecare porţie
Carnea am tăiat-o jumări potrivite. Se pune untura la încins într-o cratiţă încăpătoare. Am pus jumările de carne, le-am lăsat până au prins crustă,
am adăugat cârnatul tăiat feliuţe, usturoiul tocat, amestecând continuu. Când s-au rumenit puţin şi s-a evaporat apa lăsată de carne am presărat boia de ardei,
am acoperit carnea cu apă fierbinte şi am lăsat-o la fiert 20 - 30 minute.
Când carnea este aproape fiartă am adăugat ciupercile tăiate, ficatul,
cimbrul, sare şi piper,
lăsând pe foc mediu încă 10 - 15 minute.
In acest timp am preparat şi mămăliguţa din apă, sare şi făină de mălai. Am pus apa cu sare la fiert, iar când a început să fiarbă am adăugat făina de mălai (nu toată odată), amestecând continuu cu telul să nu facă colocoaşe. Am lăsat mămăliga la fiert, la foc mic, 20 minute, iar în acest timp am prăjit un ou ochi românesc. In mijlocul unei farfurii întinse am pus o lingură mare de mămăligă, de jur-împrejurul ei am pus amestecul de cărnuri, deasupra oul prăjit şi am presărat peste tot brânză de burduf.
Pentru o pată de culoare am presărat deasupra pătrunjel verde.

3 comentarii:

diamond spunea...

mmm, ce bunatate!:D

Alexandrina spunea...

Delicios!! Ma inscriu la o portie!

Tudor Elena Cristina.... spunea...

chiar vrei sa lesin de poftaaaaaa??acu te descoperiiiii...si ne cam potrivim......!!!!pot sa ma mut la tine>?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...