duminică, 27 februarie 2011

PRAJITURA MINUNATA


De ceva vreme am primit prin e-mail de la la sora mea o carte de bucate. Erau multe reţete şi am tot amânat citirea ei mai cu atenţie. Binenţeles că am aruncat o privire peste ea când am primit-o dar nu am studiat cu atenţie reţetele.
În acest weekend mi-am făcut puţin timp şi mi-am ales această reţetă de prăjitură.
S-a dovedit a fi o alegere inspirată. Prăjitura a fost foarte gustoasă.
Ingrediente pentru blat:
- 5 gălbenuşuri
- 200 g zahăr pudră
- 10 linguri apă fiartă
- 200 g făină
- 1/2 praf de copt
Ingrediente pentru cremă:
- 250 ml lapte
- 50 g făină
- 150 g zahăr
- 200 g unt
- 100 g alune măcinate
- 1 plic zahăr vanilat
Ingrediente pentru glazură:
- 5 albuşuri
- 250 g zahăr
Ingrediente pentru sirop:
- 100 ml apă
- 100 g zahăr
- zeama şi coaja rasă de la 1/2 lămâie
Pentru prepararea blatului se freacă gălbenuşurile cu zahărul pudră.
Am adăugat pe rând 10 linguri cu apă fiartă,
iar după 10 minute, timp în care ajutorul meu preţios şi-a făcut bine treaba, gălbenuşurile şi-au triplat volumul , arătând cam aşa:

Am adăugat făina amestecată cu praful de copt, iar după omogenizare am pus compoziţia într-o tavă unsă şi tapetată cu hârtie de copt şi am dat la cuptor pentru 15 minute.
Pentru prepararea cremei am pus, pe foc, într-o crăticioară 200 ml lapte şi 150 g zahăr.
Restul de lapte l-am amestecat cu făina (dacă este cazul puteţi pune 1 - 2 linguri de lapte în plus) şi l-am pus peste laptele care fierbe, lăsând pe foc să se îngroaşe dar amestecând continuu .
Se pune la rece. Untul se freacă spumă, se adaugă trepatat crema de lapte rece,
alunele măcinate şi zahărul vanilat.
Blatul de prăjitură se stropeşte cu siropul preparat prin fierberea apei cu zahăr, coaja şi sucul de lămâie . Peste blat se toarnă crema cu alune, se întinde în mod egal pe toată suprafaţa şi se dă la frigider până preparăm glazura.
Pentru glazură am bătut pe bain-marie albuşurile 5 minute, le-am luat de pe foc şi le-am mai bătut 5 minute la rece. A rezultat o spumă densă care a rezistat chiar şi a doua zi în aceeaşi formă. Deasupra am presărat alune măcinate.

9 comentarii:

violette spunea...

arata super bine...si cred ca e si tare buna!


o zi minunata!

Cristina spunea...

Foarte bine arata.

Unknown spunea...

Arata delicios! La multi ani draga mea de 1 Martie si o primavara frumoasa cu multe, multe flori!

Miha spunea...

O primavara frumoasa, cu ganduri bune si iubire!

felis spunea...

Chiar e minunata prajitura ta!

adriana gherman spunea...

Vă mulţumesc şi vă doresc şi eu să aveţi o primăvară frumoasă, plină de iubire şi cu mult, mult soare.
Vă pup dulce, dulce ca această prăjituă!

Ratita Golosa spunea...

Wow...Buenísimo!!! Me encantaaaaaa!!!
Abrazos!!

ana spunea...

Foarte bine arata...si cel mai mult imi ploua in gura la blat...pare asa de pufos.Mmmm...am apa in gura

Unknown spunea...

Ce frumos arata, am intrat s-o vad pentru cas m-a atras denumirea! Dar chiar e minunata!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...