marți, 24 ianuarie 2012

PRAJITURA CU GLAZURA CARAMEL SI CREMA DE VANILIE

Răsfoind o revistă de bucătărie am văzut reţeta şi poza unei prăjituri îmbietoare.
Mai exact, m-a atras crema acestei prăjituri. O combinaţie de cranz cu nucă şi vanilie.
Am adaptat-o pe gustul meu şi mi-a ieşit o prăjitură tare bună .
Pentru blat am folosit următoarele:
- 4 ouă
- 100 g zahăr
- 75 g nucă măcinată
- 1 lingură de făină
- 1/2 pacheţel praf de copt
Se separă ouăle, albuşurile se bat spumă tare, se adaugă zahărul, se bate în continuare până la dizolvarea completă a acestuia, se adaugă gălbenuşurile, pe rând, nuca măcinată amestecată în prealabil cu făina şi praful de copt. Se amestecă uşor în compoziţie şi se toarnă într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Eu am folosit o tavă cu dimensiunile de 31/22 cm. Pentru a vă ieşi un blat mai gros folosiţi o tavă de dimensiuni mai mici.
Se dă la cuptor pentru 25 - 30 minute.
Intre timp se prepară crema din:
- 2 ouă
- 150 g zahăr
- 250 g margarină pentru creme
Se pun ouăle într-o crăticioară mică, se adaugă zahărul şi se pun la foc mic amestecând continuu, până se îngroaşă. Când capătă consistenţa unei smântâni groase se ia de pe foc şi se adaugă margarina tăiată cubuleţe mici şi esenţa de vanilie, amestecând energic până la topirea margarinei şi formarea unei creme fine.
Aici trebuie să vă spun că este pentru prima dată când am folosit margarină pentru prepararea cremei. Am folosit margarină fiindu-mi frică că dacă voi folosi unt nu se va întări suficient pentru a-şi păstra forma cremoasă, crema va curge şi va fi bună de aruncat. Spre surprinderea mea, margarina s-a topit şi pe măsură ce amestecam energic crema se întărea putând fi întinsă peste blat, aşa cum se vede în fotografie, ceea ce nu cred că se întâmpla dacă foloseam unt.
Separat se prepară glazura astfel:
- 5 linguri zahăr
- 100 g ciocolată cu lapte
- 50 g ciocolată albă
- 50 g smântână dulce
- 200 g nucă zdrobită
Se pune zahărul într-un vas şi se caramelizează, se adaugă nuca zdrobită.

Ciocolata se rupe bucăţele, se topeşte pe bain-marie şi se adaugă nucilor glazurate.

Se întinde peste blatul răcit crema de vanilie ,
apoi glazura de caramel cu nucă şi ciocolată.

5 comentarii:

Adela Zilahi spunea...

Hmm ce bine arata, cu siguranta e delicioasa! Notez reteta! Pupicei!

Liana10 spunea...

MMmm, tare buna tb sa fie prajitura...si cu crema de vanilie imbietoare si nucile alea crocante, ce sa mai spun....Dar in ce revista ai gasit reteta?

adriana gherman spunea...

Liana, reţeta era publicată într-o revistă Clik. După ce am văzut comentariul tău, recitind reţeta, am observat că am omis să dau relaţii despre ce revistă este vorba. A fost fără intenţie.
Si nouă ne-a plăcut tare mult prăjitura şi cu siguranţă am să o mai încerc, numai că, data viitoare, am să risc puţin şi am să înlocuiesc margarina cu unt.

Ioana V. spunea...

trebuie sa o incerc neaparat. arata super si ingredientele sunt exact pe gustul meu.

adriana gherman spunea...

Alinutzika, am sa urmaresc cu drag postarile tale.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...