luni, 5 octombrie 2009

PRAJITURA CU PRUNE SI NUCI

Prajitura cu prune si nuci
Pentru un sfarsit de saptamana fara pretentii, m-am gandit ca o prajitura simpla, cu fructe de sezon, va fi binevenita. Reteta acestei prajituri am gasit-o intr-o revista "Ioana - Secretele Bucatariei".

Ingrediente:
- 1,5 kg prune
- 6 oua
- 220 g zahar
- 1 plic zahar vanilat
- sare
- 200 g unt moale
- 200 g faina
- 1 lingurita praf de copt
- 200 g nuci macinate
- 1/4 lingurita cuisoare macinate
- 1 plic Tort Gelee transparent
Mai intai se pregatesc prunele. Se spala si se scot samburii. Ouale se separa; galbenusurile se bat cu 200 g zahar, zaharul vanilat, praful de sare si untul; albusurile se bat spuma tare. Se inglobeaza faina, amestecata in prealabil cu praful de copt, nucile macinate si praful de cuisoare. La final se inglobeaza albusurile batute.

Aluatul se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt; se niveleaza si deasupra se repartizeaza prunele. Eu am presarat peste prune si nuci macinate. Se coace prajitura 35-45 min.

Intr-o craticioara se prepara o glazura din praful Tort Gelee, restul de zahar si 250 ml apa, conform indicatiilor de pe ambalaj (mie mi s-a parut ca apa a fost cam multa, asa ca va sfatuiesc sa puneti mai putina apa ). Se scoate prajitura din cuptor si se toarna glazura; se lasa apoi sa se odihneasca in cuptorul stins cca 10 min.

4 comentarii:

Ruxi spunea...

Arata super bine! Faci niste parjituri super!Am gasit mai multe retete care imi lasa gura apa pe aici pe la tine!Thanks!

Ruxi spunea...

Aaa..si un premiu la mine pe site..daca tot ne-am intalnit ;)

adriana gherman spunea...

Multumesc tare mult Ruxi, atat pentru aprecieri cat si pentru premiu. Am sa trec pe la tine cat de repede o sa pot !

Maria spunea...

E delicioasa prajitura!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...