sâmbătă, 6 iunie 2009

CREME ANGLAISE


Creme Anglaise
Un desert delicios, usor, foarte simplu si repede de preparat.
Ingrediente:
- 100 ml lapte
- 1 plic zahar vaniliat
- 2 oua
- 100 g zahar
- 2 linguri de zahar pentru caramelizat
- 1/2 lingura amidon alimentar
Va mai trebuie doua forme mici pentru copt sufleuri.
Mai intai am batut spuma albusurile de la cele doua oua impreuna cu 50 g zahar.
Cele doua linguri de zahar le-am pus intr-o cratita cu fundul gros si se pune pe foc mic, fara a amesteca, pana ce s-a topit si a luat aspectul unui caramel galbui-aramiu.
Cele doua forme pentru sufleuri se tapeteaza cu zahar caramel.
Albusul batut spuma tare l-am impartit in cele doua forme.

Formele de sufleuri cu albusul batut se pun intr-o cratita cu apa si se dau la cuptor pentru aproximativ 30 minute.
Intre timp am preparat crema de vanilie astfel:
Laptele cu zaharul si zaharul vaniliat l-am pus la fiert, avand grija sa nu iasa in foc, am adaugat galbenusurile. Se amesteca cu telul energic si am adaugat cate putin amidon, avand grija sa nu faca cocoloase. Crema am lasat-o pe foc pana se ingroasa apoi, imediat, am turnat-o printr-o sita intr-un castron racit in prealabil. Am pus-o la rece pentru aproximativ 2-3 ore.
Cand s-au copt albusurile le-am scos cu grija din forme, cu ajutorul unui cutit. Cu varful cutitului se da de jur imprejurul formei pentru a se desprinde frumos albusul de peretii formei.
Se toarna crema de vanilie pe o farfurie, se pune spuma de albus, apoi se orneaza dupa imaginatie cu siropul caramel.

10 comentarii:

Carmen spunea...

Wow,super si Creme...si Baba...
Felicitari!

adriana gherman spunea...

Mersi Carmen. Sunt foarte usor de facut, ambele, si foarte delicioase.

diamond spunea...

m-ai cucerit, arata excelent! :D vreau s-o fac!

carnetul de retete spunea...

http://4.bp.blogspot.com/_Ai2IW4ZrBFQ/SirPHiORjTI/AAAAAAAAANY/LgDKFpBsbQA/s1600-h/bonne+fete2.jpg

Gabriela Cara spunea...

Habar nu aveam de acest desert, Arata extraordinar!
Nana draga, te pup pentru asa reteta delicioasa!

cristina spunea...

super!!abia astept sa ajung acasade la munca sa ma apuc de reteta:D!tocmai mi-am cumparat zilele astea forme de sufleuri ..e numai buna reteta sa le fac inaugurarea.Multumesc

Carmen spunea...

E asa grozav ca ai un premiu la mine pentru el(desert!)

adriana gherman spunea...

Te pup si eu Gabi.

adriana gherman spunea...

Cristina draga ma bucur ca ti-am dat aceasta idee. Te pup si spor la treaba.

adriana gherman spunea...

Carmen draga mea, nu pot decat sa-ti multumesc pentru premiu! Esti o draguta ca intodeauna. Am sa trec sa-l iau si pe acesta si pe celelalte doua. Iti trimit mii de pupicei!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...