vineri, 14 ianuarie 2011

CIORBA DE BURTA


Una din ciorbele mele preferate este ciorba de burtă. Despre prepararea ciorbei de burtă s-au scris numeroase reţete: cu oţet - fără oţet ci cu lămâie; cu verdeaţă - fără verdeaţă; cu morcovii fierţi pasaţi şi lăsaţi în ciorbă - ba nu , fără morcovi; chiar fără oase de vită, etc...
Aceasta este reţeta mea de ciorbă, aşa o prepar şi - mi place foarte mult.
Citeam comentariile la o ciorbă de burtă publicată de o doamnă pe un site de bucătărie şi am rămas stupefiată de comentariile postate. Pur şi simplu s-a iscat un adevărat război acolo.
Eu spun că fiecare dintre noi postăm reţetele aşa cum le-am preparat, cum ne place nouă, iar cititorii blogurilor sunt liberi să aleagă reţeta pe gustul lor, că doar au de unde alege.
In cazul ciorbei de burtă nu ştim sigur care este cea "originală". Cel puţin, în cazul meu, şi cred că şi al vostru, în câte restaurante am mâncat ciorba în atâtea feluri era preparată. Nici una nu semăna cu cealaltă.
Ingrediente:
- 1 kg burtă de vită spălată, opărită şi prefiartă
- 1 kg oase de vită
- 3 morcovi
- 3 fire de rădăcină pătrunjel
- 1 rădăcină de ţelină
- 1 ceapă mare
- 300 g smântână
- 4 foi de dafin
- 1/2 linguriţă piper boabe
- 1/2 linguriţă pastă de ardei iute
- 3 gălbenuşuri
- sare
- 2 ardei iuţi în oţet
- 4 căţei de usturoi
Mai întâi am pus oasele de vită spălate la fiert. După 5 minute am aruncat apa, am pus apă curată şi am lăsat oasele la fiert, spumând din când în când, aproximativ 1/2 oră.
Separat am pus la fiert în 2 litri de apă burta prefiartă. Am lăsat la fiert 5 - 10 minute, timp în care a ieşit toată spuma, apoi am aruncat apa iar burta am pus - o peste oase. Am dat focul la minim şi am lăsat la fiert încă o oră.
După o oră am pus zarzavatul curăţat şi spălat, foile de dafin, piper, sarea, pasta de ardei iute, fierbând în continuare la foc mic 30 - 40 minute, până se fierbe zarzavatul.
După ce s-au fiert burta şi zarzavatul, am luat oala de pe foc, am scos oasele şi am strecurat supa. Zeama am pus - o deoparte, am adăugat burta, ardeiul iute tăiat fideluţă şi usturoiul pisat. Într -un castron am bătut gălbenuşurile cu smântâna, am adăugat uşor câte 1/2 polonic din zeamă până liezonul ajunge aproximativ la aceeaşi temperatură cu zeama din oală.
Am turnat liezonul uşor în oala cu ciorbă, am pus oala înapoi pe foc şi am lăsat 2 - 3 minute să fiarbă încet. În felul acesta nu se "taie" smântîna, aşa cum am mai arătat şi în alte reţete.
Nu a mai fost nevoie să călesc morcov pentru a da aspect frumos ciorbei, pasta de ardei iute dându -i o culoare frumoasă. Am adăugat la sfârşit şi 2 linguri cu oţet.
In farfurie se adaugă smântână şi oţet după gust.
Poftă bună!

8 comentarii:

geta spunea...

asa o fac si eu si e cea mai buna!

Unknown spunea...

Eu nu sunt amatoare de ciorba de burta insa Gabitzul meu, da. Arata minunat totusi in poze! Pupici!

ROSITA VARGAS spunea...

QUE LINDA PREPARACIÓN ME ENCANTÓ EL PASO A PASO,LINDAS RECETAS ME QUEDO EN TU BLOG,CARIÑOS Y BENDICIONES.

adriana gherman spunea...

Geta, aşa-i că preparată în felul ăsta iese grozavă?

adriana gherman spunea...

Iulia cam aşa este şi la mine în familie, numai eu mănânc această ciorbă, dar pentru sufleţelul meu o dată pe an o prepar în casă. Merită. Te pup cu drag!

adriana gherman spunea...

Rosita mulţumesc pentru aprecieri. Mă bucur că-ţi place blogul meu şi modul de prezentare a reţetelor! Numai bine!

pansy spunea...

e de bine !asta-i o ciorba pretentioasa desi nu pare !asa ca ai dres-o bine,mai putin oul ! nu e nevoie de el.eu sunt pentru respecatarea retelor clasice.daca nu,le denumim altfel.nu cred sa se supere cineva.ma bucur ca te-am cunoscut ,ai un blog fain!

adriana gherman spunea...

Bine ai venit Pansy! Am folosit burtă în ciorbă, deci tot ciorbă de burtă i-am spus. Stii cum este "cîte bordeie atâtea obiceie". Nici în restaurante nu se respectă reţeta de bază, fiecare bucătar are "secretul lui" de preparare.
O săptămână frumoasă!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...