duminică, 11 octombrie 2009

TORT DE PERE


De pe blogul Laurei Sava mi-a facut "ochi dulci" tortul cu pere aparut in aceste zile. Tare mi-a mai mers la suflet. Insa dupa un inventar facut in camara am constatat ca-mi lipsesc cam multe ingrediente, printre care si lichiorul de pere. Asa ca m-am apucat sa rasfoiesc revistele culinare din colectie si am dat peste acest usor tort de toamna. Pentru realizarea lui va trebuie urmatoarele
Ingrediente:
Blat
- 3 oua
- 100 g zahar
- 1 plic zahar vanilinat
- 40 g faina
- 30 g amidon
- 30 g cacao
Umplutura
- 1 kg pere
-10 g gelatina
- 500 g smantana
- 70 g zahar
- 20 ml rom
- 3 linguri cacao
- 200 ml frisca
Separat 300 ml apa si 100 g zahar.
Pentru ornat
- 300 ml frisca
- 1 plic intaritor de frisca
- 1 lingura cu zahar
- o lingura ciocolata rasa
Am inceput cu decojirea perelor si taierea lor in 4. Intr-o cratita cu 300 ml apa si 100 g zahar se pun perele la fiert. Se lasa aproximativ 10 minute; este de ajuns sa se inmoaie perele; dupa care se scurg si se lasa sa se raceasca.

Pentru blat se separa ouale; se bat galbenusurile cu zahar tos si zahar vanilinat. Albusurile se bat spuma dupa care se amesteca cu galbenusurile. Ingredientele uscate: faina, amidonul si cacaoa se amesteca si apoi se inglobeaza in compozitia de oua . Se pune intr-o tava rotunda tapetata cu hartie de copt si se da la copt aproximativ 30 minute.
In acest timp se trece la prepararea cremei.
Se amesteca smantana cu 100 ml suc de pere rece, zahar, rom si cacao. Se dizolva gelatina in 50 ml suc de pere (se procedeaza conform indicatiilor) si se inglobeaza in fir subtire in crema; se da la rece 30 minute.
Se bate frisca.
Cand incepe sa se intareasca se inglobeaza frisca batuta.

Blatul de tort se pune in tava in care s-a copt, tapetata, de aceasta data, cu folie alimentara, se insiropeaza cu 100 ml din sucul de pere; se pun cateva linguri de crema apoi se pun feliutele de pere scurse bine ( am pastrat cateva feliute pentru ornat) si se acopera cu restul de crema. Se da la rece pentru circa 3 ore.
Frisca pentru ornat se bate impreuna cu praful intaritor si cu zahar.
Tortul se acopera cu frisca si se decoreaza cu feliutele de pere ramase si cu cateva bile din pere pe care am avut grija sa le scot din feliile taiate mai gros de pere.
Deasupra am mai ras si putina ciocolata.
Acesta este tortul meu de pere.

6 comentarii:

Miha spunea...

Un tort savuros!

Cu ce ai facut bilutele?

adriana gherman spunea...

Bilţele sunt făcute cu ajutorul dispozitivului de scobit şi scos cotorii şi sâmburii din mere sau pere.

Carmen spunea...

Yummy!Mai ai o feliuta?
Am un premiu pentru tine!Te pup!

Jack T spunea...

Hallo Nana,

foarte feinä Tortä. Si la aspect si si la Gust.1 Kilo de Pere , aia trebuie sä fie Gust total fein.
Minunat ti-a iesit


Salutäri Jacob

adriana gherman spunea...

Mulţumesc Carmen. Din păcate nu a mai rămas nimic. Te pup!

adriana gherman spunea...

Bună Jacob! Musai un kilogram . Cantitatea de pere va scădea după curăţare de coji şi cotoare, scad la fierbere, scad la decuparea biluţelor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...