marți, 5 iunie 2012

PRĂJITURĂ DIN FOI CU MIERE ŞI NUCĂ



O altă prăjitură găsită în  caietul cu reţete al mamei este şi aceasta.  Este o prăjitură  cunoscută,  foarte veche, care se prepară mai ales de sărbători. De fapt, este binecunoscuta  Prăjitura Medovik, dar  cu nucă. Fiindu-mi dor de o prăjitură cu nucă, preferata mea, am decis să o prepar pentru  acest weekend. 


Pentru prepararea foilor am folosit:
- 1 ou
- 150 g zahăr
- 50 g unt sau 1 lingură untură
- 2 linguri miere
- 2 linguri lapte
- 3/4 linguriţă bicarbonat 
- 400 g făină
- 50 g nucă măcinată 

Într-un castron se amestecă oul, zahărul, mierea, untul, bicarbonatul şi laptele. Se pune castronul pe bain-marie şi se amestecă până ce compoziţia se îngroaşă ca o smântână. Peste amestecul cald turnăm făina şi la urmă nuca. Omogenizăm apoi luăm aluatul din castron, îl punem pe blatul de lucru uns  cu ulei şi frământăm cu mâna până rezultă un aluat consistent. Îl împărţim în patru părţi. Din fiecare parte se întinde câte o foaie 
( 30 x 23 cm) care se coace pe dosul tăvii tapetate bine cu unt (untură) şi făină. 
Pentru fiecare foaie nu este necesar mai mult de 5 minute pentru a se coace. 
Pentru cremă am folosit:
- 700  g smântână de 25% grăsime
- 120 g nucă măcinată
- 250 g zahăr tos

Se amestecă uşor smântâna cu zahărul până la topirea completă a acestuia şi îngroşarea smântânii. 


se adaugă nuca măcinată. Crema se împarte în trei castronaşe.

Pentru asamblarea prăjiturii, am căptuşit cu folie alimentară tapa  pe care am copt foile.  Am pus o foaie şi am acoperit-o cu o parte de smântână. Am continuat cu celelalte foi şi crema.

Peste ultima foaie am preparat o glazură icing preparată din 
- 200 g zahăr pudră
- zeama de la 1/2 lămâie
- 1 lingură apă rece

Într-un bol se pun zahărul pudră şi zeama de lămîie. Se amestecă continuu, adăugând treptat şi apa, în final obţinând o compoziţie cremoasă. Se toarnă peste prăjitură şi se presară nucă coaptă şi zdrobită. 



Prăjitura se pune la rece până a doua zi, când va fi un deliciu! 


13 comentarii:

Ioana V. spunea...

cred ca e o minunatie!

dia spunea...

minunata!

Unknown spunea...

Bună,

Acum am terminat foile de copt. Problema este că era foarte tare aluatul. Am respectat toate instrucţiunile şi acum aştept cumva să mi se întărească crema :) Sper să nu am alte suprize. Smântâna are 25 la sută grăsime. Doar aşa am găsit.

Oricum, soţul spunea că dacă nu îmi iasă folie, el le mănâncă aşa ca pe nişte turtiţe. Sunt foarte bune :D

Şi cred că şi prăjitura e bună. Revin cu detalii după ce o gustăm.

adriana gherman spunea...

Draga Cristina, nu trebuie sa-ti faci griji. Daca ai respectat întocmai reţeta, mîine vei avea un deliciu de prăjitură. Foile se vor înmuia atît cât trebuie şi vor fi savurate pe nerăsuflate. Spor la mâncat. Aştept impresiile de mâine. Numai bine!

Unknown spunea...

Am gustat prăjitura şi am mâncat jumătate din ea. Bineînţeles că nu doar eu :D :D :)

E foarte bună, am ales-o pe aceasta pentru că mi-a plăcut foarte mult cum arată şi eram sigură că se va mânca :D :)

Ieri, când am spus că aluatul e prea tare mă refeream la faptul că am întins foarte foarte greu foile :) nu ştiu,să fi fost reacţia chimică a compoziţiilor amestecate?:)) Oricum, a ieşit foarte bună.

Să trimit o poză ? :) :D :)

Mulţumesc pentru răspuns şi pentru încurajare :)

Spor la bucătărit.

adriana gherman spunea...

Cristina mă bucur că v-a plăcut prăjitura! La foile cu miere aluatul este tare şi se întinde mai greu, dar cu puţină îndemânare reuşim să le întindem. Te mai aştept !
Aştept poza.

Madix spunea...

arata f bine prajitura, dar am o intrebare inainte sa ma apuc de ea: crema se amesteca pe foc pana se ingrosa?
multumesc

Madix spunea...

Buna,

am o singura nelamurire, crema se prepara pe hoc sau nu?
multumesc

adriana gherman spunea...

NU! Crema NU se pune pe foc .Se amesteca smantana cu zaharul pana ce acesta se topeste si smantana se va ingrosa. Am scris si in reteta.

adriana gherman spunea...

Am uitat sa-ti spun ca pentru aceasta crema trebuie o smantana mai grasa , de 25 - 32 % grasime !

Carmen spunea...

daca inteleg eu bine, din smantana se face frisca, nu?

adriana gherman spunea...

Nu se foloseşte smântână pentru frişcă. Se foloseşte smântână cu un conţinut mai mare de grăsime.

Transport excursii spunea...

Arata delicios. O sa incerc reteta aceasta de Paste si sper sa aiba un impact mare asupra invitatilor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...