joi, 8 martie 2012

CUBURI CU CIOCOLATA SI BEZEA


La mulţi ani tuturor mamelor! La mulţi ani doamnelor!
Sper că aţi avut o zi frumoasă, plină de bucurii şi cu mult soare. La mine aşa a fost. M-am gîndit ca pentru azi  să vă ofer, virtual, această prăjitură aleasă dintr-o carte veche. Să vă puteţi face o idee asupra vechimii reţetei , vă spun că eu am transcris-o în caietul meu acum 25 de ani. Încă de atunci cartea era îngălbenită şi roasă la colţuri de cât a fost folosită. Cartea era scrisă în limba maghiară, aşa că am apelat la o bună prietenă pentru a-mi traduce reţeta. Pot spune că şi în alte vremuri se făceau prăjituri bune.
Vă redau reţeta aşa cum a fost scrisă în carte:
 BLAT:
- 120 g zahăr
- 100 g unt
- vanilie ( am pus un plic)
- 1 ou
- 150 g făină
- 1/2 linguriţă praf de copt

Din toate in gredientele se face un aluat . Atât.
Eu vă mai spun că am frecat în robot untul cu zahărul, am adăugat oul şi la urmă făina amestecată cu praful de copt.



A rezultat un aluat moale
pe care l-am întins uniform,  cu ajutorul unei palete, în tava puţin unsă cu unt şi tapetată cu făină.
Se dă la copt în cuptorul încins, pentru 15  - 20 minute.
CREMA:
- 150 g zahăr (eu am pus zahăr brun)
- 4 gălbenuşuri
- 2 felii ciocolată moale (cred că era vorba de 200 g ciocolată, eu atîta am pus)
- coaja rasă de la o lămâie
- coaja rasă de portocală
Se freacă gălbenuşurile cu zahărul 30 minute (la robot nu este necesar să le batem atîta)
se adaugă coaja rasă de lămâie şi cea de portocale ( coajă de portocale aveam în borcănelul din frigider)

ciocolata moale .

Crema obţinută se pune peste prăjitura aproape coaptă

GLAZURA:
- 4 albuşuri
- 8 linguri de zahăr (170 g)
 se bat spumă albuşurile cu zahărul până bezeaua se întăreşte foarte bine, apoi se pune peste prăjitură.
Tava se dă la cuptor, la foc mic, pentru 2- 3 minute, pentru a se usca puţin bezeaua.


La sfârşit se ornează cu ciocolată rasă. Eu am pus bobiţe din ciocolată.
Să aveţi o primăvară frumoasă!

3 comentarii:

The Wandering Oltean spunea...

Impresionanta prajitura ta ... interesanta si povestea retetei :)

Cristina spunea...

Tare bine arata.

adriana gherman spunea...

Vă mulţumesc mult. Weekend plăcut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...