miercuri, 27 ianuarie 2010

CHIFTELUŢE DE PUI CU SOS DE SMÂNTÂNĂ


Ingrediente:
- 500 g piept de pui
- 1 ceapa
-1 ou
- 1 căţel de usturoi
- 1 felie de franzelă
- 700 ml lapte
- 50 g unt
- 250 g smântână
- 80 g făină
- 200 g orez cu bobul lung
- 2 legături pătrunjel
- sare
- piper alb
- ulei pentru prăjit
Se taie pieptul de pui cuburi apoi se dă prin maşina de tocat sau se pune în robot, alături de o jumătate de ceapă tăiată şi usturoi şi se toacă.
Felia de franzelă se înmoaie în 3-4 linguri de lapte, se stoarce apoi se pune în robot, alături de ou, o legătură de pătrunjel tocat, sare şi piper. Se omogenizează, apoi se lasă deoparte. Jumătatea de ceapă rămasă se toacă mărunt, se pune într-o tigaie în 2-3 linguri de ulei, se adaugă orezul spălat în mai multe ape, apoi se căleşte alături de ceapa tocata. Se adaugă 2 ceşti de apă, sare apoi se lasă la fiert.
Din carnea tocată se formează chifteluţe rotunde care se prăjesc în uleiul încins.
Separat se face sosul de smântână.
Se topeşte untul, se pune făina, se rumeneşte foarte puţin, apoi se stinge cu laptele. Se adaugă cealaltă legătură de frunze de patrunjel tocate, sare şi piper şi se lasă la foc mic să fiarbă 3 minute.
Se adaugă smântâna, şi se continuă fierberea , la foc mic, amestecând continuu, încă 2 minute.
Chifteluţele se servesc cu garnitură de orez şi sos de smântână.

6 comentarii:

maria mihalache spunea...

Un sos asemanator prepar si eu numai ca in loc de chiftelute folosesc carne de pui pe care o rumenesc in prealabil.
Foarte bun.
Pe curand!

Miha spunea...

Super! Arata foarte bine!

adriana gherman spunea...

Maria , sosul este foarte bun la preparate din carne de pui. Am şi eu o altă variantă cu pulpe de pui. Mersi de vizită.

adriana gherman spunea...

Miha,este un sos foarte fin, dar şi delicios.

FLIK-FLAK spunea...

Bun gasit!
''Militez'' pentru chiftelele - de orice fel ar fi ele - la cuptor.
Avantaje multiple: muuuuuuult mai gustoase,nu folosesti uleiul pentru prajit, se scurge in tava grasimea din ele, nu trebuie intoarse/urmarite/bibilite,iar dk le pui pe hartie de copt, nu speli decat vasul in care le-ai amestecat. Te-am convins?
Numai bine!

adriana gherman spunea...

Bună Lavinia. Ai mare dreptate în ceea ce priveşte coptul - că de fapt chifteluţele se coc în cuptor, sunt foarte bune şi sănătoase (nu se prăjesc). Si eu sunt adepta acestora, ca atare pregătesc chifteluţe la cuptor, am şi postat o reţetă, dar cînd prepar chiftele în cantităţi mai mari. De data aceasta am preparat chifteluţe mai puţine, astfel că în două ture de prăjit le-am terminat.
Te mai aştept !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...