sâmbătă, 20 noiembrie 2010

PRAJITURA DELICIU

Această reţetă extrem de simplă o aveam scrisă în caietul vechi de reţete.
Este uşor de preparat, nu necesită prea mult timp şi destul de ieftină. Este o combinaţie de blat de negresă şi o cremă din "îngroşeală" de făină cu lapte, cum se spune în vechea reţetă.
Am preparat-o în weekendul trecut dar acum i-a venit rândul să o postez pentru voi.
Pentru blat avem nevoie de:
- 6 oua
- 20 g cacao
- 150 g zahăr
- 3 linguri de ulei
- 130 g făină făină
- un praf de copt
Se încinge cuptorul şi se trece la pregătirea blatului . Albuşurile se bat cu zahărul . Se adaugă gălbenuşurile pe rând, uleiul şi făina amestecată cu cacao şi praf de copt. Eu întodeauna amestec cacaua cu făina, le dau prin sita fină şi apoi le adaug împreună la compoziţie.
Se pune compoziţia în tava tapetată cu hârtie de copt şi se dă la cuptor pentru 25 - 30 minute.
In acest timp prepar crema din:
- 250 g zahăr
- 200 g făină + 250 ml lapte
- 500 ml lapte
- 250 g unt
Se pune la fiert 500 ml lapte, se adaugă zahărul.
Făina se amestecă cu 250 ml lapte până ce se elimină toate cocoloaşele de făină apoi compoziţia se adaugă treptat în laptele care fierbe, amestecând continuu.
Se lasă să fiarbă până se îngroaşă. Se ia vasul de pe foc şi de dă la rece. Se bate untul cu mixerul; se înglobează crema de lapte, adăugând tot cîte o lingură până se termină toată crema, apoi se mixează la viteză maximă 2 - 3 minute, crema devenind spumoasă.

Pentru sirop ne trebuie
- 400 ml apă
- 250 g zahăr
Se fierbe apa cu zahărul până se îngroaşă puţin, se lasă să se răcorească şi încă călduţ, siropul se toarnă peste blatul rece.
Peste blat se toarnă toată crema, se întinde uniform iar deasupra se toarnă o glazură din ciocolată, fie de la Dr. Otker, fie preparată din ciocolată topită. Eu am preferat varianta mai simplă, cea de la Dr. Otker.


10 comentarii:

Luminitanaty spunea...

ce prajitura buna am gasit aici...felicitari arata foarte bine si sunt sigura ca e delicioasa

Unknown spunea...

Arata delicios de bine! Felicitari pentru toate bunatatile de pe aici! Un blog intr-adevar delicios!

adriana gherman spunea...

Naty mersi. Încearcă şi tu prăjitura şi te vei convinge .O zi bună!

adriana gherman spunea...

Iulia mulţumesc de vizită şi te mai aştept. Numai bine!

Tudor Elena Cristina.... spunea...

mmmmmmmmmm......cum arataaaaaaaa...!!!trebuie sa o incerc NEAPARAAAAT!!!!!!.....FELICITARI!!! SI multumec k existi!!!...pupici

Culinar spunea...

Mie mi s-a facut pofta uitandu-ma pe blogul tau. Viziteaza-ma si pe mine, daca vrei. :)

Timea spunea...

e super delicioasa prajitura aceasta. te pup

Anonim spunea...

Foarte bun! Am descoperit reteta acum vreun an. Este reteta preferata a prietenului meu. Ma tot roaga sa o fac cu diferite ocazii. Singura modificare pe care o fac e la blat ca lui nu ii place cu cacao si glazura pun din aia duo de la dr. oetker

dia_diana58 spunea...

Am vz multe retete cu aceasta praji , dar a ta mi se pare cea mai cea :)) , imi place crema de lapte , imi place blatul insiropat ... deci , imi place (am pastrat-o-n caietelul retetelor de top si maine ... mmmmmmmmmmmmm , rasfat .

Pop Alina spunea...

Buna! Urmaresc cu mult interes blogul tau de ceva vreme! Nu demult am deschis si eu un mic blog culinar si voiam sa te intreb daca doresti un link exchange. Adresa mea de email este retete@pentru.net. Iti multumesc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...