duminică, 21 februarie 2010

LIMONCELLO

Limoncello este un lichior de lămâie de proveniența italiană. Este originar din sudul Italiei, din Capri, dar a ajuns cea mai iubită băutură în toată Italia. Este un fel de țuică tradiţională italiană, cu gust dulce şi foarte aromat.
Această băutură am preparat-o pentru Crăciun, dar acum i-a venit rândul să o postez.
Mă gândeam să prestez această băutură şi de Paşte.
Ingrediente :
- 500 ml alcool de 90 grade
- 750 ml apă
- 8 lămâi
- 750 g zahăr
- 700 ml apă
Lămâile le-am spălat foarte bine cu apă cât mai fierbinte (asta în cazul în care acestea au fost cerate). Le-am şters cu un prosop curat după care am le-am curăţat de coaja galbenă, având grijă să nu tai şi din partea albă a lămâilor.
Intr-un balon de sticlă am pus coaja lămâilor cu jumătate din cantitatea de alcool.
Am lăsat lămâile la macerat 25 de zile, timp în care am agitat din când în când balonul de sticlă.
Am topit zahărul în apă, la foc mic, până când zahărul s-a topit.
Am lăsat siropul la răcit, după care l-am adăugat în balonul din sticlă peste amestecul de coji de lămâie, am pus restul de alcool, am agitat bine lichidul şi l-am lăsat la macerat încă 25 zile, agitând lichidul zilnic.
In acest timp băutura se maturează şi devine consistentă . Se strecoară şi se pune în sticle.
Limoncello este o băutură digestivă, care se serveşte, obligatoriu, rece.

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...