sâmbătă, 20 martie 2010

VARZA CU CARNE LA CUPTOR



Mâncarea aceasta este o specialitate ungurească. Vă spun drept că nu ştiu cum se scrie corect care este denumirea acesteia, eu i-am spus "varză cu carne la cuptor".
NU este " Varză a la Cluj" , deşi se aseamănă.... oarecum.
Reţeta o ştiu de la mama soacră. O face delicioasă - întodeauna mănânc porţie dublă.
Este o mâncare care se potriveşte pentru o zi de duminică.
Ingrediente:
- 1 kg pulpă de porc
- 2 kg varză murata tăiată fâşii-fâşii (din piaţă de la oştezeni- clujenii cunosc )
- 750 g până la 1 kg smântână
- 1 ceapă mare
- 1 linguriţă piper
- 1 linguriţă boia de ardei
- 4 linguri ulei
- sare după gust (avînd în vedere că varza este sărată)
Varza se stoarce şi se pune în 2 linguri de ulei la călit.
Pulpa de porc se taie cubuleţe, ceapa se taie mărunt apoi se pun într-o tigaie încăpătoare la prăjit, unde se lasă până se albeşte carnea. Se adaugă piperul şi o cană de apă fierbinte, se pune capacul la tigaie şi se lasă la fiert. Când scade apa se mai adaugă câte o cană de apă fierbinte până ce carnea este fiartă. La sfârşit se pune boia de ardei.
Varza se căleşte în aproximativ 30 - 40 minute.
Intr-un vas de cuptor mai mare  se pune un strat de varză călită,
un strat de carne şi un strat de smântână.
Se repetă la fel pentru celelalte straturi până ce se termină varza şi carnea,
terminând cu smântâna. Se acoperă vasul şi se dă cratiţa la cuptor.
După o oră se ia folia de aluminiu şi se mai dă cratiţa la cuptor încă o jumătate de oră.

Cine doreşte poate servi cu smântână şi în farfurie.

Eu personal nu am mai adăugat smântână, cea folosită fiind îndestulătoare pentru mine
(aţi observat cât a fost de grasă smântâna folosită).
Acuma nu că mă laud, dar şi mie mi-a ieşit delicioasă.
Poftă bună!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...