duminică, 14 martie 2010

AMANDINE



Amandinele sunt de departe cele mai dorite deserturi în familia mea.
Ştiţi de ce? Pentru că au muuuultă ciocolată.
Ingrediente pentru blat:
- 6 ouă
- 200 g zahăr
- 5 linguri apă rece
- 200 g făină
- 30 g cacao
- 40 ml ulei
- 1 plic praf de copt
Se separă ouăle; albuşurile se bat spumă. Se adaugă apa, zahărul şi se bate energic cu mixerul până ce acestea se întăresc. Se adaugă, pe rând, gălbenuşurile şi uleiul.
Făina se amestecă cu cacaoua şi praful de copt apoi se adaugă în compoziţia de ouă, câte o lingură, amestecând după fiecare uşor cu o spatulă. Compoziţia se pune înt-o tavă tapetată cu hârtie de copt şi se coace aproximativ 30 minute.
Ingrediente pentru cremă:
- 500 ml lapte
- 3 gălbenuşuri
- 230 g zahăr pudră
- 100 g unt
- 40 g amidon alimentar
- 40 g făină
- 4 linguri cacao
Se pun la fiert 400 ml lapte împreună cu zahărul.
Într-un bol se pune făina cu amidonul, se adaugă 100 ml lapte rece, se amestecă şi la urmă se pun gălbenuşurile. Această compoziţie se pune în laptele care fierbe.
Se lasă la fiert până ce amestecul începe să fie ca o maioneză, apoi se adaugă cacaoua, amestecând continuu până se îngroaşă.
Se ia compoziţia de cacao de pe foc şi se lasă la răcit. Când încă este călduţă se adaugă untul şi se mixează, rezultând o cremă spumoasă de cacao.
Ingrediente pentru glazura de ciocolată:
- 220 g ciocolată
- 100 g unt
- 3 linguri ulei
- 1 lingură zahăr pudră
Pentru glazura de ciocolată am folosit reţeta de la Kinder Pingui. Este foarte uşor de făcut şi reuşeşte întodeauna.
Am pus pe bain-marie ciocolata ruptă bucăţele, untul, uleiul şi zahărul pudră. După ce toate s-au topit, le-am lăsat 1 - 2 minute pe aburi apoi am luat glazura şi am lăsat-o să se răcorească.

Ingrediente pentru sirop:
- 500 ml apă
- 250 g zahăr
- 30 g cappuccino
- 1 fiolă esenţă de rom
Se fierb toate ingredientele. Se lasă la răcit. Blatul se taie în două şi se însiropează din abundenţă cu siropul răcit.

Prăjitura se taie cubuleţe şi se glazurează fiecare bucată cu glazură de ciocolată. Deasupra fiecărei bucăţi de prăjitură se pune un moţ de crema de ciocolată.
 

7 comentarii:

Carmen spunea...

Ahhh,un deliciu,o frumusete,cea mai buna prajitura,iar a ta arata perfect!Pot sa gust un pic?xxx

diana spunea...

M-ai innebunit!

Anonim spunea...

WoW imi place cum arata!Felicitari!trebui sa fie dementiala!Voi trece reteta asta pentru meniul de Paste...eu fac dulciurile iar mami restul :)

Unknown spunea...

Felicitari! A iesit super tare! Ce pofta mi-ai facut....vai-vai...

fimere spunea...

si seulement je pouvais goûté à cette petite merveille, j'adore
bonne soirée

adriana gherman spunea...

Carmen, subscriu "cea mai buna prajitura".

adriana gherman spunea...

Diana, Iulia cred ca am sa mai prepar cat de curand prajitura.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...