duminică, 5 septembrie 2010

CROCHETE DE DOVLECEI


Pentru crochete de dovlecei sau chiftelute de dovlecei, cum le spune mama mea, de la care am preluat reţeta ne trebuie următoarele ingrediente:
- 1 dovlecel de mărime mijlocie
- 150 - 200 g brânză frământată (burduf de exemplu)
- 1 ou
- 1 legătură de pătrujel verde
- piper
- sare
- făină (opţional)
Fac precizarea că eu la această reţetă nu cântăresc ingredientele . Pun totul după ochi.
Se rade pe răzătoarea mare dovlecelul, se adaugă brânza, oul, pătrujelul verde taiat mărunt, sarea şi piperul,
se frământă bine toate şi dacă este cazul se adaugă şi o linguriţă de făină, pentru a avea o masă de compoziţie mai consistentă.
Pentru a nu fi nevoie de făină stoarceţi puţin dovlecelul înainte de a-l amesteca cu restul ingredientelor.
Compoziţia ar trebui să arate ca şi în imaginea de mai jos. Se ia cu linguriţa câte puţin din compoziţie, se formează bile cât o minge de golf, se aplatizează puţin ca la chifteluţe şi se frig în ulei încins până capătă o crustă aurie.
Crochetele se pot servi ca atare sau ca şi garnituri la diferite fripturi sau mâncăruri de legume.
Eu, de această dată, le-am servit lângă o mâncărică de fasole verde scăzută.

2 comentarii:

Andreea spunea...

Ai atatea chestii bune pe aici, nici nu stiu la ce sa ma uit mai repede :).Iar dovleceii astia chiar merita incercati! Super reteta! multumesc ca ai impartasit-o si cu noi!Treci si pe la mine daca iti face placere.O seara buna iti doresc!

adriana gherman spunea...

Mersi de aprecieri si invitatie. Deja ti/am facut o vizita. Imi place! Sfarsit de saptamana placut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...