duminică, 27 mai 2012

DELICIU " CIOCOLATĂ ŞI CĂPŞUNI"



Vă spun: adevărat este un deliciu! Este o prăjitură pe placul iubitorilor de brânză, ciocolată şi căpşuni. Cum piaţa este plină de aceste minunate fructe numite căpşuni, nu cred că este zi în care să nu le cumpăr . Din  fericire am salvat câteva grame pentru a prepara acest deliciu. Ce mult îmi place acest anotimp! 
Pentru prepararea blatului am folosit:
- 4 ouă
- 150 g zahăr
- 120 g făină
- 2 linguri cacao
- 1 linguriţă praf de copt
- 3 linguri de apă
- 3 linguri de ulei

Este un blat simplu ce se prepară astfel: ouăle şi  zahărul se pun în vasul mixerului şi se bat la viteză maximă până  îşi triplează volumul şi devin o spumă cremoasă ( cam 8-10 minute). Se adaugă apa şi uleiul iar la sfârşit făina amestecată cu cacao şi praf de copt. Se pune aluatul în tavă şi se dă la cuptorul preâncălzit, fixat la 180 grade, pentru  15 minute. La testul cu scobitoarea aceasta iese curată din blat. 
Pentru cremă am folosit :
- 350 g gem de căpşuni
- 500 g brânză de vaci
- 6 linguri pline iaurt gras ( 220 g)
- 100 g zahăr
- 10 g gelatină

Mai întâi am preparat gemul de căpşuni: cu ajutorul unui blender se zdrobesc 400 g căpşuni  care se pun pe foc împreună cu 50 g zahăr. Se fierbe 10 minute. Se dă la rece.
Gelatina se hidratează în 50 ml apă rece. După 10 minute se încălzeşte deasupra focului (nu direct pe flacără) până se lichefiază. Se dă deoparte.
Brânza de vaci se mixează la viteză maximă împreună cu zahărul (5 minute). Se adaugă iaurtul apoi gemul rece de căpşuni şi la sfârşit gelatina călduţă. 
Blatul rece se taie în două.  Se pune prima jumătate de blat  în tava în care s-a copt tapetată cu folie alimentară,  se deşartă crema de căpşuni cu brânză, se pune cealaltă jumătate de blat şi se  apasă puţin. Prăjitura se dă la rece. 
Intre timp se preparaă glazura:
- 220 g ciocolată ruptă în bucăţele
- 100 g unt
- 2 linguri ulei
- 1 lingură apă
- 1 lingură mare zahăr praf
Toate se amestecă şi se pun la fiert până se topeşte ciocolata şi untul.  Se mai amestecă de 2 - 3 ori apoi se răcoreşte puţin. 


Glazura, încă caldă, se întinde uniform peste prăjitură. Se dă la frigider pentru 2 - 3 ore. 
Pentru decor am folosit:
- 200 g frişcă bătută
- 12 bucăţi de căpşuni întregi (depinde de numărul de porţii )
Frişca bătută şi câte un căpşune  i-am repartizat pe fiecare bucată de prăjitură. 



Să aveţi o duminică plăcută!

9 comentarii:

Craita spunea...

Arata foarte bine, o praji de incercat pe viitor:)

Adela Zilahi spunea...

Arata tare bine! I love`t!! O duminica placuta!

mirela spunea...

Buna,buna,bunaaa,,,,vin si eu la o feliuta,yamiiiii!!!
O zi frumoasa!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Cu siguranta este un deliciu la cum arata.Te pup!

adriana gherman spunea...

Craita, nu vei regreta!

adriana gherman spunea...

Adela mersi. O saptamana buna!

adriana gherman spunea...

Mirela, te astept cu drag, dar alta data. Aceasta prăjitură a trecut foarte repede. Imi spui din timp si mai fac una! Te pup!

adriana gherman spunea...

DiaMar-te pup cu drag!

Ioana V. spunea...

foarte foarte bine arata! Mi-e tare pofta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...