joi, 28 mai 2009

TORT DE CAPSUNI

Azi, trecand prin piata am vazut capsuni mari, frumoase, si mai ales, aduse de producatorii din Satu Mare. Un deliciu. Dulci, intradevar cu gust. Instantaneu gandul mi-a zburat la un tort delicios vazut intr-o revista Ioana-Secretele bucatariei. Am cumparat 2 kg. 1,500 kg pentru mancat pe nerasuflate, si restul pentru tort. Nu aveam nici o sansa sa fac tort daca cumparam numai 1 kg. Abia am asteptat sa ajung acasa. Dupa ce am mancat pe saturate m-am apucat de treaba. Uite asa:

Ingrediente pentru blat:
- 3 oua
- 100 g zahar tos
- 1 plic zahar vanilat
- 75 g faina
- 25 g amidon
- 3 linguri cacao
- 1 plic praf de copt
- 3 linguri lichior amaretto
Mai intai se separa ouale. Albusurile se bat spuma cu 2 linguri de apa, zaharul tos si cu zaharul vanilat. Se adauga galbenusurile. Am mai dat o tura cu mixerul. Am adaugat ingredientele solide: faina amestecata cu amidonul, cacaoa si praful de copt.
Am pus compozitia intr-o forma de tort de 24 cm diametrul, tapetata cu hartie de copt. Am copt aproximativ 20 min. am scos tortul din cuptor, am desprins hartia de copt si l-am pus pe un gratar pentru prajituri la racit.
Dupa racire am taiat blatul de tort in doua si am insiropat cu un sirop preparat din apa cu zahar, fiert pana ce se ingroasa putin, apoi, dupa ce am inchis focul, am adaugat lichiorul.
Ingrediente pentru crema:
- 500 g capsuni
- 500 ml frisca
- 1 plic intaritor pentru frisca
- 1 plic zahar vanilat
- 1 plic Tort-Gelee
Am curatat capsunile, am pus deoparte 100 g pentru ornat; 200g se taie feliute mici; 200 g se pun in paharul blenderului si se fac pasta.
Am batut frisca putin, am adaugat intaritorul si zaharul vaniliat. Am batut bine frisca , am adaugat pasta de capsuni si am mai mixat foarte putin. La sfarsit am pus capsunile taiate si am amestecat cu o paleta pentru ca aceste capsuni sa ramana cat de cat nezdrobite.
Pe blatul de jos am repartizat cam 90% din frisca ; am intins-o bine pe toata suprafata blatului, am nivelat si am pus cel de-al doilea blat. L-am insiropat si pe acesta.
Am acoperit cu frisca ramasa, am intins-o bine cu cutitul si deasupra am repartizat capsunile lasate pentru ornat, taiate in felii subtiri. Am preparat jeleul din praful de jeleu amestecat cu 2 linguri de zahar, am adaugat 150 ml apa si am pus la fiert cam 1 minut. Glazura astfel obtinuta am lasat-o sa se racoreasca (nu prea mult ca se ingroasa si nu o mai puteti repartiza frumos peste blat), apoi am intins jeleul pe toata suprafata tortului.
Si gata tortul! Este foarte simplu si usor de facut.

6 comentarii:

Nina spunea...

Hello Nana, am venit in vizita si plec botoasa. Imi place tortul si rulourile din postarea precedenta.
Complimente pentru tot!
Xo Nina

LauraAdamache spunea...

Nana draga ce pofta mi-ai facut cu tortul tau!!! Arata sublim draga mea si sunt convinsa ca este demential de bun!! Pupici!!

adriana gherman spunea...

Hy Nina, mersi de complimente. Eu cred ca orice este facut cu capsuni este delicios.

adriana gherman spunea...

Laura intradevar a fost foarte bun, ca din pacate s-a terminat. Am apucat numai la o felie din tort. Aseara fiind destul de tarziu cand l-am terminat, m-am abtinut vitejeste si am gustat numai o felie mai mica. Cum s-a nimerit sa fim mai multi in jurul lui nici gand sa mai ramana si pentru azi. Te pup si eu!Tocmai am fost pe blogul tau si am descoperit niste minunatii si la tine.

Ala Oancea spunea...

Super ! Arata minunat si cred ca este si foarte bun. Treci pe la mine dupa niste premii ;)

adriana gherman spunea...

Multumesc tare mult Ala. Combinatia de capsuni cu frisca este un deliciu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...