sâmbătă, 12 mai 2012

CUPCAKES CU ZMEURA



Cum vă spuneam, am început să fac "curăţenie" în congelator. Printre ultimele fructe rămase au fost fructele de pădure, din care am preparat un cheescake delicios,  prezentat vouă într-o postare anterioară, acum venind rândul minitortuletelor cu zmeură. Având numai 200 g zmeură nu-mi ajungea pentru un  tort sau pentru o prăjitură, aşa că am optat pentru aceste cupcakes.  
Pentru realizarea acestora m-am inspirat din reţeta Marthei Stewart  şi am folosit:
Pentru brioşe:
- 113 g unt 
- 200 g zahăr brun 
- 2 ouă
- 170 g făină
- 1 linguriţă (rasă) praf de copt
- 1/2 linguriţă bicarbonat 
- 1/3 linguriţă sare
- 110 ml lapte
- 1 plic zahăr vanilat

Se pune untul, zahărul brun şi zahărul vanilat în vasul mixerului şi se amestecă  la viteză maximă până rezultă o cremă pufoasă ( 3 - 4 minute). 


Se adaugă ouăle, pe rând, amestecând după fiecare câte 30 sec. 
Făina, praful de copt, bicarbonatul alimentar şi sarea  se amestecă. 
La crema de unt se adaugă 3 linguri din amestecul de făină, se mixează (la viteză mică) până la încorporare, se pun 3 linguri cu lapte, se amestecă, iar 3 linguri făină, 3  de lapte şi  tot aşa până la epuizarea ingredientelor.


În tava de muffins pregătită cu hârtii speciale se repartizează aluatul. Tava se pune în cuptorul preâncălzit şi se dă  la foc potrivit aproximativ 25 minute. 


Pentru dulceaţa de zmeură am fiert la foc mic  200 g zmeură cu 15o g zahăr, cam 15 minute,  până mi-a ieşit o dulceaţă aromată de parcă aş fi folosit fructe proaspete. Am pus-o la rece. 
Pentru frosting:
- 4 albuşuri
- 200 g zahăr fin 
- 300 g unt de bună calitate ( de 85%grăsime)
- 1 plic zahăr vanilat

Pentru frosting albuşurile trebuie să se bată pe bain-marie (adică vasul în care se bat albuşurile trebuie pus deasupra unui vas cu apă care fierbe; vasul cu albuşuri nu trebuie să atingă apa sau binecunoscuta "Bezea elvetiana" ), aşa că eu am procedat astfel:
 Am pus într-o crăticioară potrivită  la vasul mixerului apă la fiert. În vasul mixerului am pus albuşurile şi zahărul pudră. Când apa  a început să fiarbă am pus vasul deasupra şi cu  ajutorul unui tel de mînă am bătut albuşurile spumă până ce acestea încep să se încălzească destul de bine şi zahărul s-a topit, cam 10 minute rezultând o spumă foarte tare şi densă. Am pus vasul mixerului  în suportul lui; am pus telul pentru prepararea spumelor şi  cu ajutorul mixerului am continuat să bat spuma , la viteză maximă, până s-a răcit compoziţia de albuşuri.
Am schimbat telul pentru spume cu telul plat pentru creme, am pus pe viteză minimă şi am  început să adaug câte un cubuleţ de unt rece, mixând după fiecare până la încorporare. Am făcut această operaţiune cu mare atenţie, deoarece exista riscul de a se "tăia" crema. Dacă observaţi aceasta puneţi mixerul  pe viteză maximă şi continuaţi să bateţi crema 4 - 5 minute dar nu mai adăugaţi unt.
Am încorporat tot untul după care am adăugat jumătate din cantitatea de dulceaţă.


Cu ajutorul unui dispozitiv   am scobit câte o gropiţă în fiecare mufins , 


 am pus în fiecare scobitură dulceaţă de zmeură


şi deasupra am pus frostingul .


O bunătate!


6 comentarii:

Adnia spunea...

chiar ca e o bunatate!

Ioana V. spunea...

tare frumoase si bune!

sara & Miki spunea...

Servesc una ca-mi plac deserturile cu fructe. Pup!

adriana gherman spunea...

Adnia, bune tare!

adriana gherman spunea...

Frumoase si bune tare Alinutzika

adriana gherman spunea...

Sara & Miki parca simt si acuma gustul dulcetii .Mmmmmmmmmmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...