marți, 18 septembrie 2012

PAPRICAS DE PUI CU CIUPERCI


In numărul din luna septembrie a revistei "Bucătăria pentru toţi " am găsit una dintre reţetele mele preferate: papricaş cu ciuperci. Dar este puţin altfel decât cel pe care-l prepar eu sau mama.  Nu mă refer la ingredientele folosite, în general sunt aceleaşi, ci la modul de preparare. 
 Iată varianta noastră la papricaşul de pui cu ciuperci: 



Ingrediente pentru 2 persoane:
- carne de pui ( pot fi 2 pulpe şi 2 aripi întregi )
- 300 g ciuperci
- 100 ml smântână
- 500 ml lapte 
- 1 ceapă
- 2 căţei de usturoi
- 2 linguri ulei
- 1 linguriţă untură de porc
- 2 linguri făină + 150 ml lapte
- 1 linguriţă boia
- pătrunjel verde
- sare. piper

Carnea spălată se căleşte în ulei şi untură. Se adaugă ceapa tocată mărunt, se lasă câteva minute până ce aceasta devine sticloasă apoi punem boiaua. Se adaugă o cană şi jumătate de apă, sare şi piper, se pune   capacul şi se lasă să fiarbă aproximativ 30 minute. Peste carnea aproape fiartă se pun ciupercile,  laptele şi se mai lasă  5 - 10 minute să fiarbă împreună la foc mic. Făina se amestecă cu laptele şi se toarnă peste ingredientele din vas. Se lăsă să dea două - trei clocote apoi se trage vasul de pe foc şi se adăugă smântâna.  

Se pune din nou vasul pe foc mic, se adăugă usturoiul pisat şi pătrunjelul tocat.


După  încă 5 minute am avut pe masă o cină delicioasă, ca la mama acasă. 


2 comentarii:

Karla spunea...

Da! Asa de buna trebuie sa fie! O alta varianta (suedeza) o facem aici cu morcovi in loc de ciuperci. Data viitoare am sa incerc si eu sa schimb gustul papricasului , cred ca este o minune! Cu orez sau pasta linga salata pe farfuria de papricas, nu?
Salutari din nord, Karla.

adriana gherman spunea...

Salutari Karla. Ai dreptate papricasul merge bine cu paste sau mai bine cu mamaliga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...