miercuri, 5 septembrie 2012

SUPA CREMA DE MAZARE


Supă de mazăre am mai făcut eu dar supă cremă de mazăre am încercat acum pentru prima dată. Pentru realizarea ei m-am documentat  temeinic şi am constatat că aproape fiecare ţară are propria variantă. 
Mi-am notat câteva variante mai pe gustul meu şi pentru azi am gătit  varianta  scandinavă, cu ceva afumătură şi muştar. 


Ingrediente:
- 500 g mazăre
- 150 g kaizer
- 50 g şuncă afumată
- 1 morcov
- 1 ceapă
- 2 căţei de usturoi
- 1 linguriţă muştar
- 1 cub Knorr cu legume 
- sare, piper
- o crenguţă cimbru 

Am tăiat feliuţe kaizerul şi l-am pus la călit cu o lingură ulei.


Morcovul curăţat şi feliat, ceapa curăţată şi tăiată în 4 precum şi şunca tăiată le-am pus peste kaizerul călit. Le-am lăsat 5 minute pentru a se căli puţin legumele şi la sfârşit am adăugat usturoiul.



Separat,  am dizolvat în 2 litri de apă cubul knorr  iar când a început să fiarbă am turnat supa rezultată în oală. Am pus mazărea şi cimbrul, am potrivit de sare şi piper, am acoperit vasul şi am lăsat să fiarbă la foc mic 40 de minute. 


Am luat  oala  de pe foc, am lăsat-o 5 minute pentru a se răcori puţin apoi, cu ajutorul blenderului,  am pasat legumele.  Am adăugat muştarul şi am pus-o din nou pe foc pentru a mai da un clocot. 


Servită fierbinte cu crutoane este delicioasă. 



4 comentarii:

Unknown spunea...

Supica arata tare bine! De afumatura ce sa mai zic:D? Imi lasa gura apa...

Unknown spunea...

Si eu mai fac supa crema de mazare, si-mi place foarte mult, numai ca eu mai adaug si-un pic de smantanica :) Si varianta ta arata foarte bine ;)

adriana gherman spunea...

Iulia, afumătura îi dă supei o savoare aparte.

adriana gherman spunea...

Poliana, şi eu cred că o linguriţă de smântână nu poate face rău.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...