duminică, 16 decembrie 2012

PRĂJITURĂ DIN FOI CU CREMĂ DE LĂMÂIE


Imi plac prăjiturile din foi umplute cu cremă. Mai ales dacă sunt foi cu nucă.  La fel spun şi cei din familia mea. De aceea,  iată un alt deliciu ce vi-l propun pentru Crăciun. Poate o să vă placă aceste foi cu nucă umplute cu cremă de vanilie şi lămâie. 


Pentru prepararea foilor am folosit:
- 150 g zahăr
- 150 g nucă prăjită şi măcinată
- 20 g făină
- 10 albuşuri

Albuşurile se bat spumă tare cu zahărul. Făina se amestecă cu nuca; se adaugă pe rând cîte o lingură în albuşurile bătute, amestecând uşor cu o spatulă, după fiecare până la încorporare.  


Compoziţia se împarte în patru părţi egale. Din fiecare parte se coace câte o foaie pe dosul tăvii tapetate cu hârtie de copt. Tava pe care le-am copt are dimensiunea de 30/22 cm.  Hârtia de copt nu trebuie unsă.  Foile se lasă în cuptor aproximativ 7 - 10 minute, la o temperatură de 180 grade C. Când sunt gata trebuie să aibă o culoare uşor maronie. După ce se scot din cuptor se lasă o jumătate de minut, după care se desprind foarte uşor de pe hârtia de copt. 


Pentru cremă :
- 10 gălbenuşuri
- 700 ml lapte
- 130 făină
- 370 g zahăr
- 200 unt de 82% grăsime
- 2 plicuri zahăr vanilat
- coaja rasă de la o lămâie
- sucul de la 1/2 lămâie

450 ml lapte şi zahărul se pun într-o crăticioară cu fundul dublu. Se pun pe foc mic.  
Făina se amestecă cu 200 ml lapte. Gălbenuşurile se bat cu 50 ml lapte şi zahărul vanilat. 
Când laptele de pe foc începe să fiarbă se adaugă compoziţia de făină  cu lapte. Amestecăm continu până începe să se îngroase. Adăugăm şi gălbenuşurile şi lăsăm să fiarbă la foc foarte mic până obţinem o cremă consistentă, groasă ca o budincă. 


Când crema este gata se ia de pe foc, se adaugă coaja rasă şi sucul de lămâie. Omogenizăm apoi o punem să se răcească. 


În untul  frecat spumă se adaugă câte o lingură din crema de lămâie. Următoarea lingură cu cremă se adaugă numai după o jumătate de minut,  când cea dinainte este complet asimilată. 



În tot acest timp mixerul este la viteza maximă.  În felul acesta  crema nu se va tăia. Se dă o jumătate de oră la rece.


Se împarte crema în trei părţi  egale şi se asamblează prăjitura. Peste prima foaie se pune o parte din cremă, se nivelează pe toată suprafaţa acesteia, se pune a doua foaie, cremă, a treia foaie, cremă şi ultima foaie. 

Glazură Royal Icing:
- 300 g zahăr pudră
- 2 linguri suc de lămâie

Pentru a acoperi prăjitura am preparat o glazură Royal Icing simplă, fără albuş de ou, pe care am preparat-o frecând bine zahărul pudră cu sucul de lămâie până am obţinut o compoziţie densă, cremoasă. Cantitatea de suc de lămâie este aproximativă, eu am pus 2 linguri dar cum lingurile nu sunt la fel s-ar putea să folosiţi mai mult sau mai puţin suc, totuşi nu diferă prea mult cantitatea. 


Am întins glazura pe suprafaţa prăjiturii, am presărat ornamente din zahăr şi am dat prăjitura la rece. 
Recunosc că trebuia să o las până a doua zi la rece, dar pofta a fost mai mare decât răbdarea aşa că, după 3 ore am tăiat  câteva bucăţi din prăjitură. Cu această ocazie am făcut şi şedinţa foto, a doua zi  nu era sigur că mai aveam ce fotografia. 


5 comentarii:

mirela spunea...

Woauuuuu,cat de bine arata!!!

adriana gherman spunea...

Mersi Mirela. Pup!

Anonim spunea...

Cred ca e mult mai buna decat prajitura Gabriela care are la blat axproximativ aceleasi cantitati, la zahar sunt 400 g.si blatul este impartit in doua, cu alte cuvinte imi pare rau ca aaseara am facut prajitura Gabriela si nu aceasta........., ovoi incerca pe aceasta de 30, Imi pare bine ca am decoperi blogul dvs, Craciun fericit

adriana gherman spunea...

Sarbatori fericite în continuare! An Nou fericit!

adriana gherman spunea...

Anonim, nu ştiu ce s-a întâmplat cu comentariul tău. Mă bucur că ai reuşit să prepari prăjitura şi îţi place.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...