vineri, 13 martie 2015

CHIFTELE LA CUPTOR


Chifteluţe cu piure de cartofi cred că aţi preparat fiecare dintre voi. Iată aici o prezentare mai deosebită, potrivită pentru o zi de duminică, în familie. 




Ingrediente chifteluţe:
- 600 g carne tocată de vită
- 1 ou mare
- 1 ceapă, tocată
- 2 căţei de usturoi, tocat
- 1 morcov mic, dat pe răzătoarea mică
- 2 linguri ketchup
- 2 linguri pesmet
- 2 linguri muştar iute (opţional)
- 1 linguriţă oregano uscat
- 1 linguriţă ulei de măsline
- 1/4 linguriţă piper

Ingrediente piure de cartofi:
- 600 g cartofi albi
- lapte
- 100 ml smântână
- 30 g unt 
- sare
- piper

 Alte ingrediente:
- pătrunjel verde
- 2 roşii
- 2 linguri ketchup

Cuptorul se încălzeşte la 220 grade C. Tava pentru brioşe se căptuşeşte cu hârtie. 
Se încălzeşte uleiul într-o tigaie încăpătoare. Se adaugă ceapa, morcovul, usturoiul şi oregano. Se gătesc cca 2 minute. Se amestecă, se ia tigaia de pe foc, se adaugă carnea tocată, oul bătut, pesmet, muştar, sare şi piper după gust. Se omogenizează. 
Amestecul se distribuie în mod egal în tavă, în cele 12 locaşuri, fiecare porţie ungându-se cu puţin ketchup. Tava se pune în cuptor, unde se lasă cca 35 de minute sau până se rumenesc.


Între timp se pun cartofii decojiţi, tăiaţi cubuleţe, la fiert. După ce aceştia au fiert se scurg de apă, se pasează apoi, cu ajutorul mixerului, se amestecă adăugându-se smântâna, unt şi lapte până ce se obţine consistenţa dorită.
Chifteluţele se pun pe câte o felie de roşie, se acoperă cu piure de cartofi presărat cu pătrunjel verde, şi ketchup.


Poftă bună!

3 comentarii:

diana spunea...

Minunate! Am facut şi eu chiftele la cuptor, dar mi-au ieşit cam uscate şi îndesate.
Cand am văzut la tine fotografia, am crezut pe moment ca le-ai făcut cu maioneză. Ar fi bune şi aşa, nu?

diana spunea...

Minunate! Am facut şi eu chiftele la cuptor, dar mi-au ieşit cam uscate şi îndesate.
Cand am văzut la tine fotografia, am crezut pe moment ca le-ai făcut cu maioneză. Ar fi bune şi aşa, nu?

adriana gherman spunea...

Da, cred că ar fi bune, dar maioneza să conţină mai mult muştar şi un strop de lămâie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...