joi, 14 ianuarie 2016

CASSEROLA CU PASTE SI SUNCA



"Casserole" este un diminutiv al cuvântului "casse" provenit din limba franceză şi se referă la un vas mare, adânc, care poate fi utilizat deopotrivă la cuptor şi la servire. Mâncărurile gătite şi servite în astfel de vase sunt denumite "casserole".  Ele pot conţine  legume, carne, paste, etc. Chiar şi tocana poate fi gătită la casserola.
Am preparat multe astfel de mâncăruri, am şi postat din ele, dar eu le-am spus mâncăruri la cuptor sau gratinate.  Până acum, când m-am hotărât să întrebuinţez denumirea corectă. 
Anul trecut am cumpărat de pe Amazon o carte cu reţete la casserola de care sunt foarte mulţumită. 
Datorită casserolei pot avea un prânz sau o cină delicioasă. 



Ingrediente pentru 2 persoane:
- 250 g macaroane scurte răsucite (cellentani)
- 125 g şuncă sau kaizer
- 130 g brânză de burduf
- 50 g caşcaval
- 80 g smântână
- 75 ml lapte
- 1 ou
- 10 g unt
- sare, piper
- nucşoară
- 5 fire pătrunjel verde


Cuptorul se încălzeşte la 190 de grade C. 
Macaroanele se fierb în cca 2 litri de apă cu o linguriţă de sare. 
Şunca se taie feliuţe şi se prăjeşte uşor. Se amestecă cu pastele fierte, scurse de apă. 


Într-un bol se bate oul cu laptele, se adaugă smântâna şi brânza de burduf. Se pune sare şi piper după gust şi puţină nucşoară. Amestecul se toarnă peste paste, se omogenizează şi se pun în casserola unsă cu unt. 


Deasupra se repartizează uniform caşcavalul ras şi pătrunjel verde tocat. 


Casserola se dă la cuptor pentru 30 - 40 de minute. 



Poftă bună!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...