miercuri, 2 ianuarie 2013

CIORBĂ DE PORC CU ZEAMĂ DE VARZĂ


LA MULTI ANI!  Bine v-am regăsit în 2013.
Pentru început de an, după atâtea mese îmbelşugate, eu vă propun prepararea unei ciorbe dreasă cu zeama de varză sau moare cum se spune prin Ardeal. Ciorba ţărănească cu moare este o reţetă veche în Ardeal şi se prepară, de obicei, de Crăciun sau după sărbătorile de iarnă. In această perioadă merge de minune!  Si dacă aveţi alături şi un ardei iute  nici că vă mai trebuie altceva. 
La reţeta originală eu am mai adăugat prazul (că tot îl aveam în casă) şi am pus varza verde nu varză acră.


Ingrediente:
- 1 coadă de porc
- 200 g coastă de porc 
- 250 g varză
- 3 morcovi mijlocii
- 1 păstârnac
- 1/2 rădăcină de ţelină
- 1 ceapă mare
- 1 fir de praz
- 1 ardei roşu
- 3 cartofi
- 750 ml moare

Se pune la fiert în 4 litri de apă coada de porc şi costiele spălate. Se spumează când este cazul. Cînd nu se mai formează spumă se adaugă varza tăiată fideluţă, ceapa tocată şi prazul tăiat inele. Se lasă la fiert, la foc mic,  în oala acoperită aproximativ 40 minute. 
Morcovii, ardeiul  şi ţelina se taie cubuleţe. Se pun într-o tigaie cu două-trei linguri de ulei şi se călesc la foc mic până se înmoaie puţin. 


Se trage oala de pe foc, se scoate coada şi costiţele de porc şi se adaugă zarzavatul călit şi cartofii curăţaţi şi tăiaţi cubuleţe. Oala se pune din nou pe foc şi ciorba se mai fierbe 20 minute. Dintre oasele costiţei se scoate carnea de porc fiartă şi se pune înapoi în ciorbă. Se adaugă şi moarea şi se mai dau câteva clocote. 
Atenţie! Eu am pus 750 ml moare dar această cantitate nu este o regulă, depinde de cât de sărată şi acră vă este moarea. Pentru început puneţi mai puţină zeamă, gustaţi şi apoi mai completaţi dacă este cazul. 




Poftă bună!

10 comentarii:

Unknown spunea...

E numai buna o ciorbica dupa meniul bogat de sarbatori. La multi ani draga mea!

adriana gherman spunea...

Te pup dulce Paula! La mulţi ani!

Carmen spunea...

La Multi Ani!un an nou fericit ,plin de bucurii si impliniri!XOXO
ps.mmmm...ma duc dupa lingura...hi,hi,hi!

Unknown spunea...

Revin cu un premiu ce te asteapta la mine pe blog

Anonim spunea...

vreau si eu subscribe, il caut si nu l vad - nu l ai?dar sa nu mi propui altceva fiindca eu nu agreez facebookul , de ex.
mersi,
aurelia

Anonim spunea...

deci, dupa ciorba vreau un desert, adica un subscribe la blogul tau, pai unde e? se poate sau nu?
dar sa nu ma inviti la desert facebook ca mie nu mi place, eu sunt de moda veche :) multumesc
aurelia

adriana gherman spunea...

La multi ani Carmen! Eu am luat linguroiul. Am mincat numai supa 2 zile.

adriana gherman spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
adriana gherman spunea...

Paula mulţumesc mult pentru premiu. Te pup şi te rog să-mi ierţi întârzierea cu care răspund !

adriana gherman spunea...

Aurelia, iartă-mi întârzierea cu care public comentariile tale. Fiind plecată nu am avut acces la internet mai mult de o săptămână. În coloanele din drepata ai deserturi la alegere. În coloana din stânga ai şi un subscribe la acest blog.
Mersi de vizite.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...