miercuri, 11 septembrie 2013

CAPONATA



Caponata  este o tocăniţă siciliană de vinete, absolut fantastică, după cum ne spune  Jamie Oliver în cartea sa "Cu Jamie în Italia". Acesta mai spune că  "tocăniţa siciliană de vinete este un fel de mâncare incredibil, din  sudul Italiei, servit ca o garnitură caldă de legume sau ca o gustare rece". 
Crezându-l pe cuvânt am încercat şi eu această tocăniţă. 


Iată ce am folosit:
- 2 vinete mari
.- 5 roşii mari
- 1 ceapă roşie 
- 2 căţei de usturoi
- 2 linguri capere sărate, spălate şi scurse
- o mână de măsline verzi fără sâmburi
- 1 lingură oţet cu ierburi aromatice 
- o linguriţă  cu vârf oregano uscat
- o legătură pătrunjel verde 
- piper negru, sare
- ulei de măsline

Am pregătit legumele astfel: vinetele se spală, se şterg cu un prosop şi se taie cubuleţe nu prea mărunt, fiindcă vor absorbi mult ulei la călit şi vor deveni grele; ceapa se curăţă şi se toacă mărunt; usturoiul se curăţă şi se taie felii subţiri; roşiile se spală şi se taie cubuleţe; pătrunjelul se spală şi se toacă mărunt separând frunzele de tulpini. 
Într-o cratiţă mare se toarnă câteva linguri de ulei de măsline şi se pune pe foc. Se adaugă o porţie de vinete, oregano şi puţină sare, se amestecă pentru ca vinetele să fie acoperite uniform cu ulei (Eu neavând o cratiţă cât să-mi încapă toate vinetele le-am prăjit în tranşe). Se prăjesc la foc mic circa 4 - 5 minute, scuturând cratiţa din când în când.

După ce vinetele s-au rumenit uşor se adaugă ceapa, usturoiul şi tulpinile de pătrunjel şi se mai prăjeşte totul 2 - 3 minute. Dacă amestecul este cam uscat se mai poate adăuga  1 - 2 linguri ulei de măsline. 


Se adaugă capere şi măsline, precum şi oţetul aromat (puteţi să-l preparaţi în casă, adăugând într-o sticluţă de oţet câteva fire de ierburi aromate: cimbru, busuioc, rozmarin,etc). 


Când tot oţetul s-a evaporat se adaugă roşiile, se acoperă cratiţa cu un capac şi se lasă la fiert, la foc mic circa 15-20 minute sau până când acestea s-au înmuiat. 

La servire, preparatul se stropeşte cu puţin ulei de măsline şi se presară pătrunjel verde tocat.



A fost un preparat absolut fantastic, după cum spunea şi Jamie.

3 comentarii:

Laura M spunea...

Foarte interesanta! Imi place combinatia.

adriana gherman spunea...

Vinetele şi roşiile întodeauna s/au potrivit dar dacă mai punem şi ceapă şi usturoi... .

adnia spunea...

ce bine arata!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...