sâmbătă, 11 iulie 2009

NOKEDLI CU PIEPT DE PUI

De curand mi-am cumparat un dispozitiv pentru facut nokedli. De mult ma interesa achizitionarea acestuia, dar nu am gasit nicaieri. Pana de curand cand, intr-un magazin Selgros am descoperit minunata ustensila. Spun mininata pentru ca, cu aceasta, se pot prepara galuscutele unguresti pentru papricas, ciorbe, supe sau garnituri la legume.
Eu am hotarat ca prima reteta sa o fac cu piept de pui. Un papricas.
- 500 g piept de pui
- 1 ceapa
- cimbru
- sare, piper, boia
- 1 lingura faina
- 150 ml lapte
- 1 lingura smantana
- 2 linguri ulei
Pentru nokedli aveti nevoie de
- 1 ou
- aprox. 200 g faina
- sare
Ceapa se curata, se spala apoi se taie marunt. Se spala pieptul de pui, se taie cubulete si apoi se pune impreuna cu ceapa taiata intr-o tigaie cu 2 linguri ulei. Se lasa putin la prajit, apoi se pune o putina boia, se adauga o cana de apa, sare, piper si se fierbe aproximativ 1/2 ora.

Intre timp se prepara nokedli. Oul se sparge intr-un castron, se bate bine cu furculita si cu putina sare, se adauga faina rezultand un aluat moale, care curge. Cantitatea de faina este aproximativa, in functie de cat de mare este oul.

Se pune o oala cu apa cu sare pe foc, iar cand incepe sa fiarba se pune dispozitivul de galuscute deasupra (are o foarte buna stabilitate, avand la capete urechiuse care se prind in marginea oalei), apoi in locasul pentru aluat se toarna toata compozitia si se trece cu el dintr-o parte in alta. Galustele se vor fierbe in clocote mici cam 10 minute; vor creste de 2-3 ori cat au fost.
Cand sunt gata se scot cu spumiera.
Dupa ce a fiert carnea de pui se pune peste ea laptele amestecat cu faina si smantana; se pun nokedli si se mai da un clocot. Deasupra se presara patrunjel taiat.

4 comentarii:

Jack T spunea...

Hi Nana,

super iai fäcut. Exact asacum ii cunosc eu.Aicia la noi se numesc Spätzle si sau inventat in Baden-Würtenberg unde sint Schwabii Germani.
Se mänincä aproape la orice Mincare.
Nici nui de mirare cit sint de buni..

Salutäri Jacob

adriana gherman spunea...

Buna Jacob!
Mersi pentru informatie. Eu stiam ca sunt unguresti, dar indiferent cine i-a inventat sunt foarte buni. Ne plac asa cum spui si tu si in supe, in tocanite, cu legume....
O zi buna!

Jack T spunea...

Hallo Nana,

mie nu imi place sä zic ceva färä sä dovedesc..
Prima Dovadä historikä existä din Anul 1725 la Primäria din Stuttgart unde sa scris atuncia un Meniu de Nuntä. Si acoloa s-a documentat prima datä in scris Spätzle.
Dupä aceia au emigrat multi Schwabi in toatä Lumea si au dus si Bucätäria lor mai departe.Ungurii au luat Produsul ästa de la Austriaci..

O Zii minunatä

adriana gherman spunea...

Bună Jacob
Mulţumesc tare mult pentru precizări şi scuze pentru neînţelegere. Nu m-am îndoit niciodată de spusele tale, dar am precizat că eu am fost cea indusă în eroare despre faptul că nokedli fac parte din bucătăria ungurească.
Te aştept şi altă dată cu informaţii şi comentarii.
Îţi doresc numai bine.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...