vineri, 24 octombrie 2014

PRAJITURELE CU DOVLEAC SI SOS CARAMEL



Iar vin cu o rețetă cu dovleac. Ce să-i faci, dacă nu acum când? Că doar acum este sezonul lor.
Atât internetul cât și revistele culinare din această perioadă abundă în rețete cu dovleac.  Mi-am colectat și eu câteva rețete, atât dulci cât și sărate.
In urmă cu vreo 3 ani Mary scria pe blogul ei această prăjitură cu dovleac și sos caramel. Era una din multitudinea de rețete cu dovleac ce se regăsesc pe blogul ei.  Am încercat și eu câteva. Toate au fost bune.
Cu mici modificări, acum a venit rîndul să v-o prezint şi vouă. 
Vă povesteam mai zilele trecute, când am preparat Muffins cu dovleac, modul de preparare al piureului de dovleac, tot atunci spunându-vă că dintr-o jumătate de dovleac am preparat piureu pentru două porții de prăjituri. Prima porție am folosit-o la muffins, iar restul l-am folosit la aceste prăjiturele. 




Ingrediente prăjiturele:
- 260 g făină
- 300 g zahăr 
- 4 ouă
- 350 g piure de dovleac
- 230 ml ulei de floarea soarelui
- 2 linguriţe scorţişoară măcinată
- 1 linguriţă praf de copt
- 1 linguriţă bicarbonat de sodiu
- 1 linguriţă nucşoară măcinată
- 1/2 linguriţă turmenic (curcuma)
- 1/2 linguriţă  sare

Ingrediente sos caramel:
- 300 g zahăr brun
- 30 g amidon alimentar
- 270 ml apă
- 50 g unt
- 1/2 linguriţă extract de vanilie
- un praf de sare

Se încălzeşte cuptorul la 190 de grade C. 
Într-un vas se combină făina, zahărul, scorţişoara, praful de copt, bicarbonatul,  nucşoara, turmenicul şi sare. 


Separat, în vasul robotului de bucătărie, se amestecă, la viteză mare,  ouăle şi piureul de dovleac. Se adaugă, în fir subţire, uleiul continuând să amestecăm cca 1 minut. Se reduce viteza robotului la minim şi se adaugă ingredientele uscate. După omogenizare, aluatul se toarnă într-o tavă unsă şi tapetată cu unt şi făină . Eu, pentru această prăjitură, am preferat tava specială pentru miniprăjiturele.  


Tava se dă la cuptor pentru cca 35 - 40 de minute sau până când trece testul scobitorii (scobitoarea introdusă în blat iese curată).
Intre timp se prepară sosul caramel: într-o crăticioară se amestecă zahărul brun, amidonul şi sarea. Se toarnă apa şi untul, vasul se pune pe foc mic şi se fierbe cca 3 minute, timp în care sosul se va îngroşa. Se ia vasul de pe foc, se adaugă vanilia, se omogenizează şi după cca 5 minute se toarnă peste prăjiturele. 


Dacă prăjitura o coaceţi în tavă mare, aceasta se porţinează în pătrate, deasupra fiecărei porţii turnând sosul cald. 


Poftă bună!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...